Autoritatea de
supraveghere a publicitatii din Marea Britanie (ASA) a descoperit
aceasta problema in timp ce realiza un sondaj despre spoturile
publicitare preferate de tineri. Sondajul a aratat ca 83% dintre
copiii cu varste cuprinse intre 11 si 15 ani, care au fost
monitorizati cu privire la timpul pe care il petrec pe internet, s-au
inregistrat pe retelele de socializare cu varste false, informeaza
[url=http://www.guardian.co.uk/media/2013/jul/26/children-lie-age-facebook-asa]theguardian.co.uk[/url].
Doar circa 40% dintre copiii care au
participat la acest studiu aveau peste 18 ani, insa unii dintre
acestia afirmau ca au chiar si 88 de ani.
„Vom ridica aceasta problema
companiilor care detin platforme de socializare pe internet”, a
spus directorul executiv al ASA, Guy Parker. „In cazul in care
publicitarii si companiile de social-media stiu despre tehnica
folosita de copii, nu ar trebui sa aiba un rol important in a stopa
acest fenomen?”, a intrebat acesta.
Pe de alta parte, Parker a spus ca ASA
intentioneaza sa poarte discutii cu companiile care detin retele de
socializare pe internet pentru a le arata ca trebuie introduse reguli
de protectie „mult mai dure” decat cele folosite in
prezent, informeaza Mediafax.
La 30 iunie 2013
Facebook avea 1,15 miliarde de utilizatori
activi, in crestere cu 21% fata de anul trecut.
Veniturile totale au
crescut cu 53%, la 1,813 miliarde de dolari
in perioada aprilie-iunie 2013, depasind estimarile analistilor, de
1,618 miliarde de dolari. In trimestrul doi, profitul net al Facebook
a fost de 333 milioane de dolari, fata de o pierdere de 157 milioane
de dolari in perioada similara a anului trecut.