- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
New Media

Peste 80% dintre romani, deranjati de stereotipurile din reclamele online – studiu

07 Jul, 13:30 • Redactia DailyBusiness
Peste 80% dintre românii cu vârste cuprinse între 18 și 55 de ani din mediul online susțin că sunt deranjați de reclamele online care reflectă stereotipuri, cum ar fi cele de gen, ca femeile în bucătărie sau bărbații care conduc mașini puternice. Concluziile au fost trase în urma unui studiu realizat de Zitec, lider pe piața de IT & digital marketing din România, și agenția de cercetare Ipsos, prin instrumentul automat și DIY de cercetare Ipsos.Digital, pentru evaluarea modului în care consumatorii români interacționează cu brandurile și campaniile de publicitate din mediul online.

Potrivit studiului, realizat la nivel național în prima jumătate a anului 2022, pe un eșantion de 500 de persoane cu vârste cuprinse între 18 și 55 de ani, peste 68% dintre respondenți afirmă că au observat prezența stereotipurilor în campaniile de promovare online, în timp ce 83% dintre aceștia s-au declarat deranjați de ele. 

Cele mai apreciate tipuri de reclame în ultima perioadă de către români au fost cele cu conținut amuzant, care îi ajută să se deconecteze, în proporție de 63%, urmate de cele care prezintă direct specificațiile sau caracteristicile unui produs (56%), cele care promovează valori sau îndeamnă la acțiune (52%) și reclamele cu conținut emoționant care vorbesc despre realitatea cotidiană (43%).

De altfel, circa 73% dintre participanții la studiu consideră reclamele pe care le urmăresc online ca fiind relevante pentru ei.

La polul opus, cele mai puțin apreciate reclame au fost cele care promovează o agendă politică (57%), reclamele complexe care sunt greu de înțeles (42%), cele care nu au acțiune și doar prezintă un produs sau o ofertă (39%), sau în care brandurile își prezintă valorile, dar nu și faptele (37%).

Prin intermediul acestui studiu ne-am propus să avem o viziune de ansamblu asupra modului în care românii interacționează atât cu brandurile, dar și cu campaniile de marketing din online. Rezultatele studiului ne ajută să venim cu cele mai bune soluții pentru clienții și partenerii noștri, astfel încât produsele sau serviciile lor să ajungă la public într-o manieră cât mai relevantă pentru acesta.”, a declarat Dan Toma, Digital Marketing Director Zitec. 

Divizia de Digital Marketing a Zitec oferă în prezent servicii complete, de la analize de piață și public țintă, până la strategie, media buying și creație, pentru clienți locali și internaționali din industrii diverse, printre care: Pfarma.ro, Arctic, Kärcher, ASE București, Orange Valley, iELM sau STMicroelectronics

.Intenția de cumpărare și factorii care o influențează: de la valorile de brand, la influenceriPotrivit studiului Zitec, peste 62% dintre respondenți aleg să susțină un brand dacă valorile promovate de acesta rezonează cu ale lor, precum sustenabilitate, promovarea anumitor cauze sau transmiterea unor mesaje cu impact social puternic.

În același timp, 54% dintre participanții la studiu au afirmat că au renunțat să cumpere produsele sau serviciile unui brand pentru că nu erau de acord cu valorile sau acțiunile acestuia.Totodată, 61% dintre respondenți declară că sunt atrași de o reclamă din partea unui brand de care nu au auzit, dar care prezintă un produs de care sunt interesați.

De asemenea, jumătate dintre aceștia au afirmat că motivul care îi determină să se aboneze la newsletter-ele companiilor sunt reducerile sau beneficiile pe care le primesc în urma acestei acțiuni.În ceea ce privește tipul de conținut consumat cel mai des în mediul online, aproape 60% dintre participanți preferă conținutul video și imaginile, în timp ce numai 26% sunt interesați de cel audio.

Și componenta de influencers marketing s-a dovedit eficientă în cazul brandurilor care se adresează consumatorilor români. Mai bine de jumătate dintre participanții la studiu au declarat că au achiziționat un produs după ce l-au văzut promovat de către un influencer, iar 25% au căutat mai multe informații despre acel produs sau brand.

De asemenea, 81% dintre respondenți au descoperit un brand sau o companie după ce le-au văzut promovate de către un influencer.

Referitor la intenția de cumpărare online a românilor anul acesta, potrivit cercetării Zitec și Ipsos, circa 52% dintre respondenți estimează că vor face anul acesta la fel de multe cumpărături online precum în 2021, iar 30% își propun să facă mai multe achiziții online comparativ cu anul precedent.

De cealaltă parte, doar 16% dintre participanți estimează că vor face mai puține cumpărături online în 2022.

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Fără vize în SUA pentru români, începând din 2025! România s-a calificat în Programul Visa Waiver
Fără vize în SUA pentru români, începând din 2025! România s-a calificat în Programul Visa Waiver
Veste bună pentru mame din 2025! Indemnizaţie mai mare de 5.000 de lei la naşterea copilului
Veste bună pentru mame din 2025! Indemnizaţie mai mare de 5.000 de lei la naşterea copilului
Top 3 cele mai scumpe statui din Bucureşti care vor fi puse în valoare de luminiţele de Crăciun
Top 3 cele mai scumpe statui din Bucureşti care vor fi puse în valoare de luminiţele de Crăciun
Salariul minim crește la 4.050 lei pe lună! Măsura adoptată de Guvern intră în vigoare
Salariul minim crește la 4.050 lei pe lună! Măsura adoptată de Guvern intră în vigoare
Primul tur al alegerilor prezidențiale 2024 ar putea fi anulat! Două cereri depuse la CCR pun sub semnul întrebării validitatea votului
Primul tur al alegerilor prezidențiale 2024 ar putea fi anulat! Două cereri depuse la CCR pun sub semnul ...
Liberalizarea energiei: un dezastru iminent pentru consumatori? Avertismentul dur al Asociației Energia Inteligentă
Liberalizarea energiei: un dezastru iminent pentru consumatori? Avertismentul dur al Asociației Energia ...
Parlamentul European decide soarta bugetului UE 2025 și a noii Comisii Europene!
Parlamentul European decide soarta bugetului UE 2025 și a noii Comisii Europene!
Grevă la Metrorex, după eșecul negocierilor dintre sindicat și conducere!
Grevă la Metrorex, după eșecul negocierilor dintre sindicat și conducere!
Bruxelles se teme. Călin Georgescu ar putea provoca un haos politic în România după victoria sa
Bruxelles se teme. Călin Georgescu ar putea provoca un haos politic în România după victoria sa
Alertă meteo. Vremea se răcește brusc! Ploi în toată țara, temperaturi scăzute și ninsori în zonele montane!
Alertă meteo. Vremea se răcește brusc! Ploi în toată țara, temperaturi scăzute și ninsori în ...
Influencerul care a dat cărțile pe față despre campania de pe Tik Tok a lui Călin Georgescu. A recunoscut că a fost plătit: „Am fost un prost. M-au folosit”
Influencerul care a dat cărțile pe față despre campania de pe Tik Tok a lui Călin Georgescu. A recunoscut ...
CCR declară o ilegalitate legată de PFA și SRL! Se cere eliminarea imediată a legii!
CCR declară o ilegalitate legată de PFA și SRL! Se cere eliminarea imediată a legii!
România ar putea renunța la cărțile de identitate din 2025 dacă intră în Spațiul Schengen!
România ar putea renunța la cărțile de identitate din 2025 dacă intră în Spațiul Schengen!
Lovitură mare pentru muncitori: Unul din 4 angajați ai liderului de piață va fi concediat, în ciuda poziției dominante
Lovitură mare pentru muncitori: Unul din 4 angajați ai liderului de piață va fi concediat, în ciuda ...
Pactul ascuns al lui Călin Georgescu. Strategia-surpriză prin care vrea să cucerească Președinția cu sprijinul unui partid controversat!
Pactul ascuns al lui Călin Georgescu. Strategia-surpriză prin care vrea să cucerească Președinția ...
Autostrăzi: Începe construcția tronsonului strategic conectat la aeroport!
Autostrăzi: Începe construcția tronsonului strategic conectat la aeroport!
Călin Georgescu spune că nu avem bănci românești. Realitatea îl contrazice cu două bănci din top 3 cu capital românesc
Călin Georgescu spune că nu avem bănci românești. Realitatea îl contrazice cu două bănci din ...
O monedă cu un detaliu rar este la mare căutare. Colecționarii sunt dispuși să plătească pe ea sume fabuloase
O monedă cu un detaliu rar este la mare căutare. Colecționarii sunt dispuși să plătească pe ea ...