Mai multi jucatori s-au lansat pe piata aflata in plina expansiune a cititoarelor electronice, prin lansarile de produse din cadrul Consumer Electronics Show (CES), de la incepatori precum Spring Design, pana la companii cu experienta, precum Samsung Electronics.
Firma de cercetare iSuppli estimeaza ca vanzarile globale de cititoare de carti electronice din 2009 au insumat 5 milioane de unitati, iar pentru 2010 se asteapta sa fie vandute 12 milioane de astfel de dispozitive.
Cateva dintre noile modele de cititoare electronice ofera ecrane alb-negru mai mari si mai rezistente. Dispozitivele cu touch screen reflecta lumina in acelasi mod ca hartia, spre deosebire de monitorul computerului. Cei care folosesc astfel de cititoare electronice spun ca aceasta tehnologie le protejeaza ochii si pot citi o perioada mai indelungata.
Alti producatori incearca sa stearga granita dintre dispozitivele pentru carti electronice si computere, oferind ecrane color si functii multiple, printre care si navigarea pe Internet.
Entourage Systems a mers chiar mai departe, iar modelul pe care il ofera la 490 de dolari are doua ecrane, unul color si unul alb-negru.
Preturile la care sunt comercializate dispozitivele pentru cartile electronice variaza intre 259 (cel mai mic model Kindle, produs de Amazon.com) si 799 de dolari. Producatorii de cititoare s-ar putea confrunta cu o competitie serioasa venita din partea Apple, care a anuntat pentru sfarsitul lunii lansarea unei tablete PC, care va oferi pe langa posibilitatea de conectare la Internet, si functia de lecturare de carti electronice.