„Piata de entertainment a urmat anii anteriori o panta ascendenta, cu o dezvoltare impresionanta, de la an la an, dar pe fondul recesiunii clientii au preferat sa aleaga unul sau maxim doua spectacole la care sa participe anul acesta, nivelul vanzarilor situandu-se la acelasi nivel ca anul trecut, in pofida unui numar mai mare de evenimente si bilete puse in vanzare”, a spus pentru DailyBusiness.ro Andrei Tuturuga, manager Ticketpoint.
Pe langa factorii de natura economica ce au franat evolutia pietei de bilete online, se numara si alte motive, care nu tin neaparat de specificul recesiunii, au spus la randul lor oficialii BLT.ro.
„Pe langa posibilitatile financiare afectate de criza ale clientilor, au fost evenimentele care s-au anulat (printre care concertul Depeche Mode) si au provocat o senzatie de disconfort clientilor. Ar mai fi de spus si ca evenimentele promovate in aceasta perioada nu au avut o calitate foarte buna”, este de parere Radu Stroescu, manager BLT.ro.
Luand in cacul toti acesti factori, ambii jucatori estimeaza piata pe 2009 la maxim 3 mil. euro, ceea ce indica stagnare fata de anul trecut. Acestia spera la o revigorare a pietei din luna septembrie a anului curent.
Seful Ticketpoint a estimat ca evolutia din semestrul doi a pietei va fi similara celei din semestrul unu, iar la finalul anului piata va urca pana la aproximativ 3 milioane de euro. „Suma ar reprezenta in jur de 30% din piata totala de bilete din Romania, estimata la 10 milioane de euro„, a spus Andrei Tuturuga.
Exista insa si factori ce au convins in ultimii ani clientii sa comande bilete online si care sustin vanzarile si in acest an, unul dintre acestia fiind castigul de timp, au subliniat reprezentantii pietei de profil.
„Online-ul este metoda cea mai simpla de a rezerva si achizitiona un bilet, iar achizitia de bilete online creste de la an la an. Incet dar sigur, iar odata experimentat acest procedeu de achizitie se constata fidelizarea clientilor”, a mai spus Andrei Tuturuga.
Oficialii BLT.ro nu au precizat nivelul afacerilor proprii estimate pe anul acesta, insa au subliniat ca veniturile companiei au scazut cu circa 15% in prima jumatate a anului, scaderea fiind mai accentuata in lunile aprilie si mai. Reprezentantii Ticketpoint nu au oferit informatii cu privire la evolutia afacerii proprii in prima jumatate a anului sau la estimarile pentru intregul an 2009.
Anul trecut, Ticketpoint a vandut 250.000 de bilete, din care peste 165.000 au fost pentru concertele rock. Site-ul este agentia de ticketing cu cele mai mari vanzari din Romania in momentul actual, controland, potrivit propriilor estimari, o cota de 70% din piata de profil.
TicketPoint are in prezent 35 angajati, din care 80% se afla in reteaua de magazine Diverta. Reprezentantii companiei au declarat ca nu au au avut fluctuatii mari de personal in ultimul timp, iar pentru evenimentele de amploare s-a apelat chiar la personal suplimentar.
Printre evenimentele ce au atras vanzari mari de bilete pentru BLT.ro se numara Tango Seduction, Tudor Gheorghe, Patricia Kaas sau Voltaj.
Principalii concurenti ai celor doua site-uri sunt Bilete.ro, MyTicket.ro sau VreauBilet.ro.