In 2010, aceasta piata a depasit pragul valoric de 5 milioane de euro.
„Anul 2010 a inregistrat o crestere spectaculoasa in mobile marketing pe toate fronturile: mult mai multe campanii de comunicare prin sms, o dublare a promotiilor cu inscriere prin sms, campanii de mobile web, aplicatii pentru telefonul mobil lansate de companii din zona financiara si din retail, primele campanii care au folosit coduri QR (codurile bidimensionale)”, a spus Dan Virtopeanu, general manager al Voxline Communication.
Printre tendintele pietei de de marketing mobil in acest an, Voxline Communication precizeaza ca SMS-ul va ramane metoda preferata a marketerilor de comunicare cu audienta. SMS va reprezenta baza in continuare pentru peste 90% din campaniile de mobile marketing.
„Promotiile cu inscriere prin SMS vor continua trendul ascendent din ultimii ani – daca in 2010 am monitorizat peste 100 de campanii, anul acesta ne asteptam la o crestere intre 30 si 50%”, se mai arata in studiu.
Aplicatiile mobile vor fi pe locul doi in preferintele marketerilor. Romania va urma trendul global prin care tot mai multe branduri adopta aplicatiile mobile, si vom vedea atat aplicatii dezvoltate punctual pe plan local, cat si aplicatii aduse de afara si traduse sau adaptate pentru Romania.
Totodata, mobile web va ramane un mediu subestimat de marketeri, precum mediul online acum zece ani, iar marii castigatori vor fi tocmai cei care vor folosi campaniile de mobile web tinand cont de audienta foarte mare (circa o treime din populatie) si de putinele reclame romanesti afisate printre sutele de milioane de reclame internationale livrate lunar.
In acest an, campaniile pe internet vor incepe sa integreze tot mai mult elemente de marketing mobil, prin introducerea validarilor prin sms, mult mai eficiente decat sistemele traditionale (IP/cookie) in cazul in care unul din obiective il reprezinta limitarea inscrierilor/voturilor, a comunicarilor importante prin sms (validare castigatori) sau prin extinderea campaniilor prin aplicatii mobile sau mobile web.
Codurile bidimensionale (coduri QR) vor incepe sa fie folosite de branduri pentru a extinde comunicarea din offline in mediul mobil. Lipsa unei mase critice a reprezentat principala bariera in utilizarea acestora pana acum, ele fiind exemple izolate. Milioanele de utilizatori de telefonie mobila care au acces la internet mobil si telefon cu camera din Romania reprezinta o audienta care nu va mai fi neglijata.
Evitate pana acum din comoditate, cupoanele mobile vor incepe sa prinda si in Romania. Intrarea Groupon pe piata romaneasca va obliga pe o parte din cei peste 30 de concurenti sa incerce sa se diferentieze prin introducerea cupoanelor mobile alaturi de cele pe email. Evident, metoda de comunicare va fi tot prin sms, se mai arata in analiza.
Voxline Communication este o companie infiintatain 1998 cu capital francez. Serviciile oferite de companie acopera o gama larga de aplicatii de mobile marketing (campanii de trimitere si receptionare mesaje sms, mobile advergames), call center (numere normale si numere verzi), aplicatii web (site-uri de promotie, flash advergames), servicii de microplati prin intermediul telefoniei mobile si servicii cu valoare adaugata (televoturi, concursuri, continut digital).
Printre clientii pentru care Voxline Communication a derulat campanii de-a lungul timpului se numara: Quadrant Amroq Beverages (Pepsi), Star Foods (Lays), JTI (Winston), Unilever (Dove, Cif&Domestos), Chipita Romania, URBB (Carlsberg,Tuborg), Western Union, Duracell, Braun, Dr. Oetker (Pizza Ristorante, Pudding), Fabryo (Savana), Wrigley, Farmec, LG, Prodal 94 (Stalinskaya, Wembley), Porsche Romania.