- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
New Media

Piata de publicitate online din Europa: 12,9 mld. euro in 2008, in crestere cu 20%

01 Jul, 10:52 • Redactia DailyBusiness
Valoarea pietei de publicitate online din Europa a fost anul trecut de 12,9 miliarde euro, in evolutie cu 20% fata de 2007, conform unui studiu IAB Europe realizat impreuna cu firma de audit si consultanta PricewaterhouseCoopers.
Piata de publicitate online din Europa: 12,9 mld. euro in 2008, in crestere cu 20%

Tara cu cele mai mari venituri rezultate din publicitate online a fost anul trecut Marea Britanie, cu 3,44 miliarde euro, in crestere cu 19% fata de 2007. Pe locul doi s-a situat Germania, cu 2,97 mld. euro, crestere tot cu 19%, si pe locul trei Franta, cu 1,8 mld. euro, in crestere cu 18% fata de 2007.

Pe ultimele trei locuri sunt situate Slovenia, Romania si Croatia, primele doua la egalitate cu cate 20 mil. euro, Croatia generand 16 mil. euro din segmentul de publicitate online.

Romania intra pentru prima oara in acest studiu european. Piata de publicitate online din Romania este de doua ori mai mica decat cea greceasca, de patru ori mai mica decat cea din Ungaria si de 10 ori mai putin valoroasa decat cea din Polonia.
[img=264][/img]

Distanta dintre valoarea pietei de publicitate din Europa si din SUA s-a micsorat. Astfel, in SUA valoarea pietei a fost in 2008 de 16,6 mld. euro, fata de 12,9 mld. euro in Europa. In 2007, piata de publicitate online din SUA a fost de 15 mld. euro, fata de Europa unde valoarea a fost de 10,6 mld. euro.

Search-ul a acoperit 5,6 miliarde euro (43% din valoarea totala a pietei de publicitate online din Europa). Display-ul a valorat 3,8 mld. (29%).

Urmărește Daily Business pe Google News