„Initial estimasem o crestere a pietei de 20-30% fata de 2008, cand valoarea pietei a fost de circa 2 mil. euro. Dupa primul semestru, segmentul de mobile marketing a stagnat in cazul nostru, asa ca procentajul anuntat de mine anterior s-ar putea sa fie cam mare”, a declarat pentru DailyBusiness.ro Dan Virtopeanu, manager al Voxline, o companie cu capital majoritar francez si management romanesc.
La randul sau, Maia Novolan, manager al Intertel Communications, a subliniat ca acolo unde piata s-a diminuat prin micsorarea sau anularea unor proiecte anuale mari, s-a compensat prin aparitia de proiecte noi. Ea estimeaza piata pe anul trecut la un nivel chiar mai mare, de circa 3 mil. euro.
„In prima jumatate a anului curent, piata de mobile advertising s-a mentinut ca volum general. S-a diminuat prin micsorarea sau anularea unor proiecte anuale mari, insa a crescut prin aparitia unor proiecte noi, ale unor branduri care nu mai fusesera prezente pe piata de mobile, si inmultirea proiectelor mai mici”, a declarat pentru DailyBusiness.ro Maia Novolan, cea care a fondat Intertel in 2002.
Vartopeanu este de parere ca in primul semestru al anului curent, numarul de trimiteri mesaje SMS a crescut simtitor pe piata de mobile marketing, insa promotiile prin SMS au scazut cu circa 20% pe piata. „De fapt, promotiile reprezinta singurul segment care a inregistrat declin”, a spus Virtopeanu.
Scaderea numarului de promotii prin SMS inregistrata in 2009 are la baza doua cauze – brandurile din industria de constructii au renuntat la promotii in acest an datorita prabusirii pietei imobiliare, iar alte branduri, din segmentul cosmetice/curatenie, precum si cele din sectorul de electronice si electrocasnice sunt in expectativa, trecand printr-un proces de revizuire a bugetelor de marketing, considera cei de la Voxline.
Conform datelor acestei companii, valoarea totala a premiilor oferite in 2008 prin promotiile prin SMS este estimata la 20 milioane lei. De asemenea, anul trecut au fost inregistrate pe piata locala in jur de 60 de campanii de marketing prin SMS, organizate de 35 de companii. Cele mai multe campanii de acest fel au fost planificate de branduri care activeaza in industria cosmetica si alimentara.
In cazul Intertel, aproximativ 60% din cifra de afaceri a companiei este reprezentata de mobile marketing. Oficialii companiei nu estimeaza o modificare a acestei proportii in urmatorii doi ani.
In 2008, Intertel a generat mai putine venituri fata de 2007, cand compania a avut o cifra de afaceri de circa 2,1 mil. euro.
„Anul 2008 a venit cu o scadere a veniturilor, insa secondata de o crestere frumoasa a ratei profitabilitatii, datorat in special unui management mai eficient al costurilor. Am cumparat mai ieftin, deci am vandut mai ieftin. Cifra de afaceri a fost mai mica, insa in final cu totii am fost mai fericiti”, a spus Novolan.
Printre clientii Intertel se numara Billa, Coca-Cola, LG, Metro sau Procter&Gamble.
Resurse suplimentare: Cititi mai multe despre piata de marketing mobil in articolul „Cat costa sa lansezi un business de marketing si microplati pe terminale mobile”.