Investitia va fi directionata catre hardware, mentenanta si securitate. „Suma nu include costurile de creatie care sunt foarte mari si nici costurile de comunicare si promovare care au fost facute voluntar”, a spus Aura Tatu, business developer Chase Corp, care s-a ocupat de dezvoltarea Bucurestiului Virtual in Second Life.
Pentru inceput, Bucurestiul Virtual isi propune o reproducere in detaliu a Pietei Revolutiei. Totodata, aici vor exista spatii disponibile pentru promovarea brandurilor romanesti care doresc sa foloseasca platforma pentru a-si prezenta produsele sau serviciile si pentru a interactiona cu utilizatorii.
„Bucurestiul Virtual isi propune sa ofere romanilor din Second Life un spatiu familiar, cu puternic accent local si este si un punct de legatura intre comunitatea internationala si mediul de afaceri local”, a declarat Aura Tatu.
Ca etape ulterioare sunt avute in vedere Castelul Bran si Delta Dunarii, urmate de alte orase, precum Brasov, Cluj, Timisoara si Constanta.
Replicile virtuale ale oraselor din realitate sunt destul de multe. In Second Life pot fi gasite orase precum Amsterdam, Barcelona, Copenhaga, Dublin, New York, Cracovia, Milano, Moscova, Munchen si Torino.
„In acest moment nu exista date oficiale referitoare la numarul de conturi Second Life existente in Romania, insa noi estimam in jur de 40.000. Totodata, nu exista date oficiale, dar, in aprilie 2008, ultimele date de care dispunem, Romania era pe locul 23 in topul tarilor cu utilizatori activi”, a precizat Aura Tatu.
Potrivit declaratiilor sale, SUA este tara cu cei mai multi utilizatori, iar Second Life are circa 70.000 de utilizatori conectati simultan, conform Aurei Tatu. In total, numarul de conturi inregistrate se ridica la circa 15 milioane.
Chase Corp are doi actionari persoane fizice, unul dintre ei fiind Aura Tatu.
Second Life s-a lansat in 2003, dar platforma a devenit cunoscuta la nivel mondial abia in 2006, odata cu intrarea Ambasadei Suediei, urmata de o serie de branduri precum IBM, Microsoft, Cisco, CNN, Reuters, Playboy, Mercedes, Vodafone, Orange, Coca-Cola.
In prezent, Second Life, creat de Linden Lab, are peste 15 milioane de conturi inregistrate, o economie si o moneda proprie. Valoarea tranzactiilor zilnice se ridica la peste 1,5 milioane de dolari americani.