Compania a estimat ca piata se va tripla in urmatorii cinci ani ca urmare a accesului la internet din ce in ce mai ieftin si mai rapid. Oficialii companiei au estimat ca, in 2011, piata va atinge o valoare de aproximativ 28,1 mld. lire sterline (39,3 mld. euro), ceea ce va reprezenta 8,9% din totalul pietei retail din tara.
„Pana in 2011, cheltuielile medii pe an ale unei persoane ce comanda bunuri de pe internet se vor ridica la aproximativ 1.100 de lire sterline (1.540 euro). Magazinele online ce comercializeaza imbracaminte, incaltaminte, produse de gradinarit si produse alimentare vor inregistra cea mai mare cerere”, a spus un oficial al Verdict Research.
Cu toate acestea, oficiali ai Verdict Research au subliniat ca aceasta crestere procentuala a vanzarilor se va datora nu atat numarului mai mare de persoane ce vor alege internetul ca modalitate de procurare a bunurilor, cat vanzarilor in crestere efectuate de un numar relativ stabil de oameni.
Din cele 3.000 de persoane intervievate ce au efectuat cumparaturi online, doua treimi au internet broadband. Din declaratiile lor a rezultat ca, datorita vitezei marite de acces la date, au efectuat mai des cumparaturi online.
Analiza de piata a inclus doar cumparaturile online de bunuri, nu si rezervarile de bilete sau comenzile pentru polite de asigurari, au specificat oficiali ai Verdict Research.