Numarul de tranzactii inregistrate in 2009 a fost de 1,25 milioane, de doua ori mai mare decat in 2008. In sistemul ePayment au fost procesate 1,1 milioane de tranzactii, la un volum de 88 de milioane de euro.
„Comertul electronic a fost un domeniu mai putin afectat de criza si continua sa ramana o industrie cu potential de crestere si in anul urmator. Situatia economica nefavorabila a determinat companiile sa aleaga solutii mai eficiente, cu rezultate usor de masurat si care presupun costuri mai reduse, astfel incat multe dintre ele s-au indreptat catre online” , a explicat Carmen Sebe, CEO al Gecad ePayment.
In 2009, valoarea medie a unei tranzactii a fost de 79 euro, similar cu cea inregistrata in 2007, dar in usoara scadere fata de 2008, cand valoarea medie a fost de 85 de euro.
Trimestrul al treilea s-a situat pe primul loc in ceea ce priveste volumele tranzactionate, in timp ce in trimestrul al patrulea s-au inregistrat cele mai multe tranzactii. In ultimul trimestru s-au procesat peste 100.000 de tranzactii in fiecare luna.
Dinamica tranzactiilor din acest ultim trimestru al anului este explicata de cumparaturile online facute cu ocazia sarbatorilor de iarna – in special in luna decembrie – si de achizitionarea pachetelor de vacanta pentru sfarsitul anului – in special in perioada octombrie-noiembrie.
Produsele comercializate online pastreaza tendinta inregistrata in ultimii doi ani. Astfel, sectorul telecom a avut o pondere de 45% din numarul tranzactiilor procesate prin ePayment, urmat de turism cu 38%, servicii cu 10% si eTail cu 7%.
In ceea ce priveste evolutia comertului electronic in 2010, ePayment estimeaza ca piata de tranzactii online cu cardul va creste cu 30%, opinie sustinuta si de reprezentantii RomCard, care apreciaza ca, la finalul anului, se poate atinge o valoare de 120-130 milioane de euro.
„Evolutia comertului electronic va fi influentata de mai multi factori, iar contextul economic general va avea un cuvant greu de spus. Tinand insa cont de faptul ca este o industrie relativ tanara, estimam crestere si pentru anul viitor”, a declarat Marin Mitroi, director general al RomCard.
„Strategia noastra pe anul urmator vizeaza atat loializarea actualilor clienti, in conditiile unei piete care se maturizeaza si unde, in mod firesc, apare si concurenta, dar si atragerea de noi jucatori, in special din mediul offline in online. Exista inca domenii cu potential de crestere pentru comertul electronic, cum ar fi plata utilitatilor, telecomul, turismul”, adaugat Carmen Sebe.
Gecad ePayment este integrator de solutii pentru comert electronic, lider pe piata romaneasca de sisteme de plati online, potrivit datelor companiei.