- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
New Media

Portalurile auto-moto autohtone se pregatesc sa iasa din adolescenta

11 Mar, 00:01 • Redactia DailyBusiness
Cu o audienta estimata la circa 3 milioane de utilizatori pe an, portalurile auto-moto din Romania sunt intr-o perioada pre-maturizare, urmand ca in 2-3 ani ele sa integreze mai multe informatii si sa dezvolte servicii conexe care sa le creasca veniturile semnificativ, sunt de parere reprezentanti ai pietei.
Portalurile auto-moto autohtone se pregatesc sa iasa din adolescenta

Portalurile auto-moto, care ofera stiri, informatii tehnice, drive teste si anunturi din industria de profil, inregistreaza in perioada evenimentelor din industrie o crestere a traficului de aproximativ 20%.

In general, antreprenorii online domina piata, in top zece regasindu-se cinci site-uri create de antreprenori online, patru site-uri de anunturi auto si un singur site al diviziei de Internet al unui trust de media traditional, conform datelor de pe Trafic.ro.

„Nu doar SIAB-ul, ci si saloanele auto importante ale lumii (Detroit, Geneva, Frankfurt, Paris) sau evenimentele interne legate de motorsport (Bucharest Challenge) inseamna agregatoare de trafic si motoare care imping numarul de vizitatori. Cresterile acestor perioade de trafic tind spre 20%”, a spus pentru DailyBusiness Mircea Mester, project manager automarket.ro.

Evenimentele de tipul SIAB genereaza o crestere a interesului pentru industria auto-moto inclusiv in randul persoanelor care nu sunt pasionate de domeniu.

Piata portalurilor auto-moto este in crestere, jucatorii de pe piata estimand ca anul acesta se vor mai lansa aproximativ zece site-uri din care doar doua sau trei vor ajunge sa conteze dupa o perioada de stabilizare pe piata.

„Este de asteptat ca pana la finalul lui 2009 absolut toate site-urile din top 10 pe auto (fie el trafic.ro sau BRAT) sa fie site-uri de continut auto care ofera atat informatii cat si anunturi si servicii conexe”, crede Adrian Mihaltianu, general manager la drive-test.ro.

Principala sursa de venit pentru portalurile auto-moto este publicitatea online.

„Automarket.ro se bazeaza in prima faza pe publicitatea clasica, deja cunoscuta advertiserilor on-line din Romania. In principiu, bannerele sunt modalitatile de promovare cel mai clar definite, astfel ca multi prefera sa marseze pe aceasta linie”, a spus Mester.

Majoritatea managerilor portalurilor de auto-moto nu au facut comentarii privind veniturile obtinute in 2007.

„Valorile veniturilor in euro se situeaza in zona numerelor formate din sase cifre. Cresterea a fost de peste 100% in 2007, comparativ cu 2006”, a mai spus Mester.

„Traficul este in crestere, ceea ce se traduce si printr-o crestere a veniturilor”, au spus oficiali ai promotor.ro.

„In 2007, primul an de activitate, site-ul a avut venituri de sub 10.000 euro. Pentru 2008 asteptam venituri peste 50.000 euro”, a spus Adrian Mihaltianu de la drive-test.ro.

„Primii zece jucatori in domeniu vor obtine venituri de peste 400.000 de euro in 2008”, crede Mihaltianu.

In general, echipele care se ocupa de aceste site-uri variaza intre doi si cinci oameni, fara a include oamenii care se ocupa de partea tehnica.

Pentru primul an de existenta a unui site de acest tip, veniturile se vor situa in jurul cifrei de 10.000-15.000 de euro, portalul urmand sa genereze profit in al doilea an de activitate, conform estimarilor facute de reprezentantii pietei.

Urmărește Daily Business pe Google News