Campania Trafic.ro a fost derulata in perioada 25 mai – 20 iunie, pe 2.058 site-uri din Romania, pe un esantion de 42.000 de respondenti.
Structura pe sexe a utilizatorilor de Internet reflecta structura generala a populatiei (52.6% femei conform INSSE). Din totalul respondentilor, 50% sunt necasatoriti, surclasand-i pe cei care prefera institutia casatoriei sau cei care locuiesc cu partenerul (44%). Restul procentajului se imparte intre cei cu statutul de vaduv(a) si divortat(a).
Caracteristici demografice:
Ca si anul trecut, topul este dominat de varsta de 20-24 ani (22%), procentaj urmat de cei cu varstele de 25-29 ani (16%), 30 – 34 ani (14%) si 40 – 49 ani (14%). Categoriile extreme de varsta formeaza cea mai mica parte din audienta – cei sub 14 ani (3%) si cei de peste 60 de ani (2%.) S-a constatat o egalitate de ponderi pentru intervalele 50 – 59 ani (7%) si 18 – 19 ani (7%).
Majoritatea respondentilor locuiesc in Romania (94%), urmati de cei din Republica Moldova (2%) si din Germania (0,2%). Principalele orase in care internautul roman isi petrece cel mai mult timp sunt Bucuresti (25%) si judetele foarte mari – Iasi (5%), Cluj (5%), Constanta (4%) si Prahova (3%).
In 2010, majoritara internautilor au studii superioare – absolvent de facultate in proportie de 34% si studii post-universitare 15%. Acest lucru se reflecta in pozitiile ocupate – 26% sunt manageri de diferite niveluri si 24% studenti.
Venituri
In ceea ce priveste venitul lunar, 19% dintre respondenti nu au surse de venit proprii. Aproximativ 25% castiga sub 1.000 de lei si peste 50% au salarii ce depasesc 1.000 de lei. In contextul declinului economic 7,5 % dintre respondenti au peste 1.000 de euro/luna comparativ cu anul trecut cand 10% aveau aceste castiguri.
In cazul venitului familiei, ponderea celor cu venituri de sub 1.000 de lei este de 20%. Cel mai important procentaj il reprezinta cei cu venituri intre 2.001-3.000 de lei, peste 17%. Procentajul celor cu peste 4.001 lei (aproximativ 1.000 de EURO) este de 19%. In urma studiului, 64% dintre cei care au raspuns nu aduc cel mai mare venit in familie. Majoritatea dintre cei chestionati, adica 67%, nu au niciun copil, in timp ce 22% au un copil.
Ca planuri de viitor, o treime dintre respondenti intentioneaza sa-si cumpere masina, in timp ce 44% detin deja un autovehicul. De asemenea un sfert planuiesc achizitionarea unui apartament, tinand cont ca 8% detin deja o casa de vacanta.
Comportament de achizitie si consum
Fata de anul trecut, topul preferintelor din consumul offline s-a modificat – cafeaua macinata nu se mai afla in topul preferintelor, fiind inlocuita de laptele dulce (43%) si de iaurtul simplu (40%). In ceea ce priveste achizitiile offline, utilizatorul de Internet prefera produsele la reducere, informandu-se inainte de cumpararea lor si fiind putin influentat de reclamele TV.
Ca factor decisiv in achizitie s-a identificat marca produsului, urmata de tara de origine, pret, dar si oferta din magazin.
Conform studiului, o majoritate covarsitoare detine cel putin un telefon mobil (95%), un calculator (PC)/ laptop (95%) si un televizor (89%). De asemenea o pondere importanta in produsele achizionate o ocupa electrocasnicele: frigider (88%) si masina de spalat rufe automata (82%).