Televiziunea, care se va numi EvoTV, va incepe emisia pe o platforma software integral romaneasca cu o perioada de doua saptamani de teste, lansarea oficiala fiind programata pentru data de 15 aprilie, a spus pentru DailyBusiness Sergiu Mihalcea, actionar si administrator al noii companii.
Sergiu Mihalcea, 28 de ani, are zece ani de experienta in productia TV de emisiuni de divertisment. A lucrat la televiziuni precum Antena1, Realitatea TV si Prima TV.
„Investitia initiala se ridica la cateva sute de mii de euro, insa nu mai mult de 500.000 de euro”, a spus el. Investitia a presupus crearea platformei software, a interfetei cu utilizatorul, si achizitionarea de servere, respectiv a serviciilor de hosting care permite accesul broadband. Compania a negociat timp de 6 luni pentru selectarea unui provider de servicii broadband, alegand sa lucreze cu furnizorul GTS Telecom.
Printre actionari se mai numara patru persoane fizice romane, despre care Mihalcea nu a dat detalii, spunand doar ca este vorba de persoane care activeaza in business-ul de media si au legatura cu lumea televiziunii.
Televiziunea ar trebui sa genereze venituri din publicitate de pana la 50.000 de euro pe luna dupa lansarea oficiala, a spus Mihalcea, precizand ca firma va intra pe break-even dupa un interval cuprins intre 12 si 18 luni.
Mihalcea nu a precizat numele companiei care va opera noul proiect. Domeniul de Internet Evotv.ro, la care va functiona noua televiziune online, a fost inregistrat pe numele firmei Sera Effect SRL, o agentie de relatii publice detinuta de Mihalcea si sotia sa.
Televiziunea, care va difuza emisiuni on-demand cu acces gratuit, se va sustine din veniturile aduse de spoturile comerciale care vor fi inserate la inceputul show-urilor. Printre primele productii care vor putea fi urmarite se numara un reality-show, o emisiune cu sfaturi pentru tinerii in cautarea unui loc de munca, interviuri cu vedete, stiri zilnice difuzate intr-un stil comic, dar si concerte filmate in cluburile bucurestene, a spus Mihalcea.
Productia materialelor video va fi realizata integral de catre EvoTV, care va avea initial un numar de 20 de angajati si colaboratori la nivel national.
„Tinta noastra precisa este ca in 2-3 ani sa avem o televiziune suficient de interesanta pentru un jucator major, cum vor fi probabil la acea data Microsoft sau Google”, spune Mihalcea. El a precizat ca grupul de investitorii nu vizeaza un exit total din afacere in eventualitatea ca business-ul va fi preluat.
„In termen de doi ani vom lansa alte 5 canale, orientate de asemenea pe nise”, a spus oficialul EvoTV, precizand ca primul dintre ele va fi lansat in aceasta toamna. Tematica noilor canale va cuprinde domenii precum cel medical sau educational.
Exista doua motive pentru care televiziunile online ar trebui sa se orienteze catre nise, a spus Mihalcea, care se asteapta la 2 milioane de vizitatori lunar pe site-ul televiziunii dupa primele doua luni de la lansare. Motivele sunt, pe de de o parte, directia dictata de piata si, pe de alta, interesul sporit din partea companiilor care investesc in publicitate, spune el.
Show-urile televiziunii EvoTV vor fi precedate de spoturi publicitare de 30 de secunde, iar advertiserii vor putea sa insereze si propriile productii publicitare.
Printre directiile de dezvoltare ale proiectului, Mihalcea a mentionat extinderea continutului video catre telefoanele mobile si catre furnizorii de servicii IPTV.
„Suntem in negocieri cu operatori de telefonie mobila din Romania pentru preluarea de continut video pe telefoanele mobile”, a precizat oficialul EvoTV.
In Romania mai exista proiecte cu orientare asemanatoare, primul lansat fiind Gsptv.ro, o platforma software unde fanii sportului pot urmari clipuri TV inregistrate de la Antena1. Un alt proiect de televiziune cu continut propriu este shocktv.ro, care se afla, conform unui anunt publicat pe site-ul propriu, in faza de selectare a tipului de continut video care va fi emis online.
La nivel mondial, printre cele mai cunoscute televiziuni exclusiv online se numara RootTV.com si Joost.com.