In prezent, pe aceste segmente sunt active un numar de circa 12 companii importante, printre care Boom Interactive, Netbridge, Media Pro Interactive, AdEvolution sau InternetCorp.
Studiul va oferi primele date oficiale privind totalul investitiilor in publicitatea pe Internet in Romania, precum si diferentierea acestora la nivel de industrii si formate. Studiul va oferi informatii privind valoarea totala a pietei de publicitate online din Romania, sezonalitatea pietei si distributia veniturilor din publicitate pe formatele de publicitate existente si pe industriile care investesc in publicitate.
Compania de consultanta PricewaterhouseCoopers va colecta in mod confidential datele de la fiecare din companiile participante. PwC foloseste pentru acest studiu o metodologie de lucru dedicata, dezvoltata impreuna cu IAB US si IAB Europe incepand cu 1996.
In urma studiului, va exista un raport general, sumar, care va fi facut public pe site-ul IAB Romania, si un raport complet, care va fi disponibil doar membrilor Asociatiei IAB Romania. Incepand cu raportul pe anul 2008, care va fi disponibil in primavara anului viitor, Romania va figura pe harta publicitatii online europene prin prezenta in raportul complet al IAB Europe, care centralizeaza aceste cifre pentru toate tarile membre ale forului european.
„Acest studiu are doua efecte pozitive importante – introduce indicatori internationali pentru piata de publicitate online din Romania si le ofera membrilor IAB, care vor beneficia de raportul complet, un instrument suplimentar pentru cresterea veniturilor”, a declarat Ovidiu Florea, managing partner media investment si presedinte al Asociatiei IAB Romania.
„Pe plan international, studiul este considerat „barometrul” pietei de publicitate online. Demararea acestui proiect confirma faptul ca piata de publicitate online din Romania se afla in plin proces de maturizare. La fel ca si in restul lumii, in Romania este posibil ca mediul online sa inceapa sa aiba un rol din ce in ce mai important in industria de publicitate, devenind un adversar redutabil pentru TV, presa scrisa si outdoor.”, afirma Ruxandra Bandila, marketing & business development director – PricewaterhouseCoopers Romania.
Prima editie a acestui studiu va acoperi atat anul 2007, cat si prima jumatate a anului 2008, si va oferi o valoare totala a pietei de publicitate online din Romania, informatii privind sezonalitatea pietei, distributia veniturilor din publicitate pe formatele de publicitate existente, precum si pe industriile care investesc in publicitate.
Cum se vor strange datele
„Estimam ca prima editie a studiului va dura aproximativ 3 luni, deoarece participantele la studiu vor avea de analizat si de raportat un an si jumatate de cifre, si mai sunt si alte etape implicate”, a declarat pentru DailyBusiness Ionut Oprea, director executiv al IAB Romania.
„Nici un participant nu are vreun interes sa declare altceva decat cifrele reale in acest studiu, intrucat fiecare dintre ei isi doreste o imagine reala asupra pietei si mai ales asupra diferentierii pe formate si industrii, pentru a-si face estimari reale pentru propria afacere.Nu ne intereseaza sa analizam cote de piata la nivel de industrie, ci valoarea pietei de advertising online din Romania, impreuna cu analiza agregata a industriilor care investesc in publicitate online si a formatelor de publicitate in care investesc”, a adaugat Oprea.
IAB Romania va face publice informatii suplimentare despre acest studiu, pe masura ce desfasurarea acestuia o va permite, a anuntat asociatia.
„Primele date vor fi disponibile in toamna acestui an, in octombrie-noiembrie”, a mai spus pentru DailyBusiness.ro Ionut Oprea.
Resurse suplimentare: – Interviu cu presedintele IAB Europe.
– Estimarile anterioare indica o valoare de circa 15 mil. euro a acestei piete