- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
New Media

Procentul clientilor din retail care se informeaza online va creste la 71% in 2012

10 Apr, 09:01 • Redactia DailyBusiness
Aproape jumatate dintre retailerii de dimensiuni medii si mari din Europa considera ca platile electronice sunt foarte importante pentru a obtine automatizarea interactiunii cu clientul, acestia considerand totodata ca pana in 2012 peste 71% dintre clienti vor consulta Internetul inainte de a realiza o achizitie.
Procentul clientilor din retail care se informeaza online va creste la 71% in 2012

Concluzia reiese dintr-un studiu comandat de procesatorul de plati Visa Europe si realizat de Centrul pentru Cercetari in Domeniul Retail din Nottingham (Marea Britanie), care a inregistrat rezultatele cercetarilor derulate in februarie si martie 2008 pe un grup de 300 retaileri de dimensiuni medii si mari din sapte tari europene – Franta, Germania, Italia, Olanda, Norvegia, Suedia si Marea Britanie.

Conform acestui studiu, este posibil ca numarul micilor comercianti sa scada puternic pana in 2015, circa 30% dintre retailerii de dimensiuni medii si mari considerand ca acestia ar urma sa fuzioneze sau sa fie cumparati de jucatorii mai dezvoltati.

„Este probabila si o schimbare a formatelor de magazin, caci 70% din comercianti estimeaza ca vor introduce noi formate si mai multe servicii de informare, pana la data respectiva”, conform Visa Europe.

Astfel, clientii vor putea sa comande pe site-uri web si sa isi ridice articolele din magazine, in timp ce magazinele mici se vor concentra asupra serviciilor si informatiei, mai degraba decat asupra acumularii unor stocuri masive de produse.

Etichetele cu sisteme de identificare pe baza de frecvente radio vor fi probabil introduse de 34% din retaileri, pentru a-i ajuta sa beneficieze intr-o mai mare masura de inventarul de produse si gestionarea acestuia, dar si pentru a oferi clientilor promotii, in timp ce aproape 50% din retaileri se asteapta sa foloseasca tehnologia pentru a trimite clientilor promotii adaptate in functie de diverse segmente de public-tinta, folosind datele demografice si informatiile de pe cardurile de fidelitate.

„Studiul arata ca, desi e posibil sa se produca schimbari intr-o perioada de timp relativ scurta, magazinele anilor 2012-2015 vor fi probabil modelate de o gama intreaga de tehnologii digitale, avand toate obiective comune – sa creeze un mediu mai comod pentru client pe de o parte, iar pe de alta parte sa diferentieze mai puternic companiile, asigurand astfel o cota de succes mai mare anumitor vanzatori”, a declarat Steve Perry, executive vice president Visa Europe.

Aproape 60% din retaileri considera ca obiectivul predominant al site-urilor web de retail va fi sa faciliteze tranzactii, in timp ce 20% dintre respondenti considera ca rolul acestora va fi sa furnizeze informatii.

48% dintre retaileri estimeaza ca vor furniza dispozitive electronice pentru clienti, sub forma unor chioscuri electronice sau PC-uri interactive, pana in 2015. Cei care vor introduce aceste tehnologii pana la data respectiva sunt, cel mai probabil, retailerii din Suedia si Germania (52,7% si respectiv 52,6%).

Intrebati in ce masura vor adopta in viitor tehnologiile avansate de plata, retailerii europeni au aratat un grad ridicat de deschidere catre acceptarea acestora, in special in Marea Britanie, referindu-se la optiuni de plata precum carduri contactless, carduri multifunctionale care pot fi carduri de debit, de credit sau preplatite, dispozitive ce pot fi atasate la brelocul de chei sau plati efectuate prin intermediul telefonului mobil, conform Visa Europe.

Urmărește Daily Business pe Google News