Actiunile Yahoo! au scazut cu 11 centi, dupa ce compania a anuntat o scadere a profitului net cu 3,7 mil. $ (2,7 mil. euro) , pana la 160,6 mil. $ (1,20 mil. euro). Vanzarile companiei au crescut insa cu 11%, pana la o valoare de 1,24 mld. $ (0,93 mld. euro), au anuntat miercuri oficiali ai companiei.
Cota de piata in scadere a motorului de cautare Yahoo a contribuit la cea mai redusa crestere a vanzarilor companiei dupa 2001, precum si la o scadere a profitului, consecutiv in ultimele 6 trimestre.
„Yahoo! se confrunta cu probleme mari. Trebuie sa aiba loc schimbari semnificative in strategia de dezvoltare a companiei in urmatoarele 6-9 luni”, a spus Jordan Rohan, analist al companiei de cercetare a pietei RBC Capital Markets din New York.
In fruntea Yahoo! a fost adus acum o luna co-fondatorul companiei, Jerry Yang, in incercarea de a micsora distanta fata de Google pe segmentul motoarelor de cautare si de a recupera cota de piata pierduta pe segmentul bannerelor publicitare, in fata unor concurenti precum Facebook Inc. si MySpace.
Scaderea profitului si cresterea cu 11% a vanzarilor pe trimestrul al doilea au fost prevazute de analisti.
Oficialii Yahoo estimeaza in al treilea trimestru vanzari de 1,17 mld. $ si, la nivel anual, estimeaza venituri de 5,18 mld. $.
Veniturile din publicitatea online scrisa au crescut cu 7% in trimestrul doi, fata de aceeasi perioada a anului trecut, pana la 1,49 mld.$. Veniturile din bannerele publicitare online au scazut insa cu 20%, datorita lipsei inovatiilor grafice precum si a concurentei din ce in ce mai mari.
„Odata cu dezvoltarea unor jucatori mari precum MySpace si Facebook, obstacolele pe care trebuie sa le depaseasca Yahoo! devin din ce in ce mai dificile”, a scris EMarketer.