EBay, Western Union si Visa sunt in topul cuvintelor cheie folosite cel mai frecvent, urmate de Amazon, HSBC, Bank of America, Paypal si Internal Revenue Service din SUA.
Doua treimi (65%) din site-urile false imita paginile bancilor pentru a fura datele de autentificare ale utilizatorilor. Topul este completat de magazinele online si pagini de licitatie (27%).
Institutiile financiare (cum ar fi fondurile de investitii sau brokeri) si organizatiile guvernamentale cumuleaza 2,3% si respectiv 1,9% din totalul site-urilor false.
Platformele de plata, avand Paypal si furnizorii de internet in prim plan, sunt pe locul al cincilea si al saselea, in timp ce site-uri de jocuri – ca „World of Warcraft” – completeaza clasamentul.
Daca in anii precedenti malware-ul sau phishing-ul a fost distribuit de obicei prin e-mail, in 2009 si in special in acest an, hackerii au optat pentru tehnicile de Black Hat SEO, care implica crearea de site-uri web false folosindu-se de numele brandurilor de renume.
In acest fel, atunci cand utilizatorii cauta aceste nume, un link catre site-ul cu continut malitios va aparea printre primele rezultate afisate. Astfel, cand se viziteaza aceste site-uri, unul din doua lucruri se va intampla: fie malware-ului va fi descarcat pe calculatorul utilizatorului, cu sau fara stirea lor, fie site-ul va avea aspectul unei pagini autentice, sa spunem al unei banci, iar utilizatorii vor introduce detalii care involuntar vor cadea in mainile unor criminali informatici.
Panda Security este o companie care produce solutii de securitate IT.