Astfel, in magazinele online care folosesc solutia ePayment, in perioada 15 ianuarie-14 februarie, romanii au cumparat cu 21% mai mult decat in decembrie.
In aceasta perioada s-au inregistrat 40.400 tranzactii, dublu fata de aceeasi perioada a anului trecut.
32% din totalul vanzarilor online in perioada 15 ianuarie -14 februarie au fost indreptate catre agentii economici din domeniul turismului si transporturilor. Ponderea electronicelor mici a fost de 8% in timp ce produsele specifice evenimentului au ocupat o pondere de 6% din totalul platilor online inregistrate in perioada mentionata.
„Anul acesta ne-a rezervat cateva suprize. Vanzarile in ultimele 30 de zile au depasit luna decembrie, in conditiile in care nu foarte multe magazine s-au pregatit special pentru aceasta sarbatoare. Am observat, intr-adevar, cateva promotii reusite si cateva „vitrine” deosebite, la magazinele mai mari, dar cred ca s-ar fi putut mai mult. Astfel de „sarbatori” sunt ocazii foarte bune pentru magazinele mici sa atraga si chiar sa fidelizeze cumparatori”, afirma Laurentiu Ghenciu, director de vanzari Gecad ePayment.
Pentru a profita la maxim de astfel de evenimente, comerciantii ar trebui sa inceapa pregatirile cu aproximativ o luna inainte, sa conceapa oferte speciale, sa modifice design-ul site-ului pentru a se potrivi cu ocazia respectiva, sa implementeze o strategie de promovare inteligenta si sa se asigure ca au stocuri suficiente si capacitate de livrare. Cele mai multe plangeri ale cumparatorilor se refera la infrastructura logistica deficitara a multor magazine online, sunt de parere oficialii companiei ce ofera solutii de plata online Gecad ePayment.
Conform lui Ghenciu, unul dintre principalele motive pentru cresterea de anul acesta este increderea sporita a publicului in metoda de plata online. „Ca urmare, am constatat si cresterea valorii medii a tranzactiei”, continua Laurentiu Ghenciu. Astfel, daca in perioada sarbatorilor de iarna 2007 valoarea medie a unei tranzactii s-a ridicat la suma de 72 euro, in perioada 15 ianuarie-14 februarie, aceasta s-a apropiat de 84 euro.
In SUA, valoarea medie a achizitiilor de Sf. Valentin este de 123 $, conform estimarilor National Retail Federation (NRF). Conform aceleiasi institutii insa, pentru prima oara piata a stagnat in momentul apropierii unei sarbatori, reprezentantii ei declarand ca vanzarile din 2008 vor fi similare cu cele inregistrate in ianuarie-februarie 2007.
Principalul motiv ar fi, conform studiului intreprins de NRF, dorinta americanilor de a inlocui cadourile cu alte modalitati de a petrece ziua de 14 februarie. Astfel, 48% dintre cei intervievati au declarat ca vor opta pentru o seara in oras sau un weekend in afara orasului.