Un prim pas – Campania LG
Campania de promovare a televizorului LG LH5000, desfasurata timp de 4 saptamani prin intermediul a patru bloguri foarte cunoscute, a atras 600 de participanti valizi, din 1.200 participanti, 157 de bannere ‘gratuite’, 99,99% reactii pozitive la aceasta campanie si peste 9.000 de rezultate la cautarea pe Google. In luna respectiva, brandul LG a fost cel mai mentionat brand de pe bloguri, potrivit ZeList. „Mai mult, televizoarele LG la care s-a facut aceasta promovare au fost sold-out in doua saptamani”, a declarat Radu Ionescu, co-fondator si managing director al companiei Kinecto, care s-a ocupat de aceasta campanie.
Campania Orange – Canicula face bine la reducere
Pe langa o crestere de trafic vizibila, in urma campaniei ‘Canicula face bine la reducere’, vanzarile Orange online s-au situat, intr-o perioada ‘moarta’ din punct de vedere al vanzarilor, la un nivel mai crescut fata de restul lunilor.
Ca urmare a campaniei au avut loc 848 de adoptii ale widget-ului si ale jocului Orange, 1.526 de persoane au jucat acest joc pe 52 de bloguri (din care 10 platite), si 582 de persoane au descarcat widgetul pentru a-l folosi ca pe o aplicatie desktop.
In ultimele doua saptamani ale campaniei, comenzile finalizate au reusit sa depaseasca numarul de accesari pe site. „Acest lucru se explica prin faptul ca, pe masura ce proiectul a evoluat, am continuat sa ne promovam pe site-urile care au generat cele mai mari vanzari. Astfel ca, spre final, promovarea a fost concentrata pe acele site-uri care au inregistrat rezultate bune pe parcursul proiectului”, a explicat Robert Anghel online marketing manager al Orange Romania.
„Nimeni nu a gasit deocamdata cheia succesului in ceea ce priveste promovarea prin social networking. La nivel de grup, sunt deja vizibile rezultatele in urma acestui tip de promovare, insa acolo exista oameni dedicati social networkingului. Noi avem resurse mai putine si trebuie sa ne descurcam cu ce avem. Rezultatele campaniei ‘Canicula face bine la reducere’ nu numai ca au crescut numarul de vizite insa, in loc ca vanzarile sa se duca in jos, cum era trendul pe piata, au urcat putin, ceea ce este impresionant. E o lectie foarte buna de marketing pentru noi”, a declarat pentru DailyBusiness.ro Andreea Belenes, online divizion manager.
Reprezentanta Orange a precizat ca vor continua acest tip de campanii si ca pentru iarna aceasta estimeaza ca vanzarile online sa creasca cu pana la 60% fata de anul trecut.
Raportul Standout – interactiunile sunt importante
Potrivit unei statistici realizate de agentia Standout, cea mai ‘vizibila’ companie prezenta pe Facebook este Academia Catavencu, cu 4.637 de prieteni, urmata de Ramayana Cafe, cu 3.497, Elements Bucuresti, 2.901, si Metropotam, cu 2.560 de prieteni.
„Cel mai importat este insa ca aceste companii prezente fie pe Facebook, fie pe Twitter, fie pe bloguri, sa interactioneze”, a declarat Ionut Oprea, manager Standout.
Potrivit acestuia, nu exista inca o reteta perfecta de promovare prin intermediul retelelor sociale. „Exista companii care nu sunt pregatite pentru asta, pentru ca nu au ce sa comunice. Parerea mea este ca primii pasi in dezvoltarea promovarii prin intermediul retelelor sociale o sa vina tot din zona companiilor apropiate de Internet, companiile de telecom si IT&C”, a precizat Oprea.
Topul arata un pic schimbat dupa ce au fost luate in calcul si interactiunile utilizatorilor. Astfel, cea mai activa companie de pe Facebook ramane Academia Catavencu cu 720 de comentarii, urmata insa de Metropotam, cu 428 de comentarii si Control Club, cu 144.
In ceea ce priveste companiile cu cont de Twitter, cei mai multi followeri ii are contul Tunning Info, 1.495, urmat de Financiarul, 1.424, Monden.Info, 1.396, si Microsoft, 1.186. Topul realizat de compania Standout se schimba atunci cand e luata in considerare activitatea conturilor. In functie de numarul de tweet-uri (de posturi n.r.) pe primul loc se afla GSP, 6.519, Comunicatii, cu 5.636 si Tunning Info, cu 4.802 tweet-uri.