Majoritatea celor chestionati in cadrul studiului „Receptivitatea audientelor din mediul online”, cu varsta cuprinsa intre 25 si 55 de ani, au spus ca devin mult mai receptivi la publicitatea online dupa ora 6 seara, in timp ce persoanele sub 18 ani si cele peste 55 urmaresc cu atentie reclamele digitale si in timpul zilei, in intervalul orar 14-18.
Participantii la studiu au fost chestionati, de asemenea, in privinta tipului de activitate online care le permite maximum de receptivitate la reclamele digitale. Majoritatea raspunsurilor au vizat activitati din categoria cumparaturilor online sau al cautarilor pentru cele mai bune oferte de shopping. De asemenea, un alt moment propice targetarii audientelor online este atunci cand consumatorii descarca diverse fisiere, in timp ce urmaresc stirile sau in timpul accesarii retelelor de socializare.
Rezultatele studiului IAB arata, astfel, necesitatea ca advertiserii sa targeteze consumatorii in intervale orare potrivite, dar si pe site-uri adecvate, vizitate frecvent de acestia.
Cercetarea urmeaza concluziilor destul de pesimiste ale unui alt studiu, „Raportul tendintelor in publicitatea online pentru 2009”, potrivit carora 57% dintre consumatori nu dau deloc atentie reclamelor online, nici chiar pe site-urile cu trafic foarte mare. In aceste conditii, reprezentantii IAB recomanda o targetare „mai nisata, care sa respecte consumatorii”.