Piata s-a ridicat anul trecut la circa 5,5 mil. euro.
Orlando Nicoara, director general MediaPro Interactiv, divizia online a MediaPro, estimeaza ca piata de publicitate online va atinge 8-9 milioane de euro in 2007. El apreciaza ca, intr-o viziune optimista, valoarea acesteia ar putea ajunge la 15-16 milioane de euro in 2008.
Chiar mai optimist este Val Voicu, director executiv al AdEvolution, acesta vazand o crestere a pietei de circa 90% in 2007 si dublarea ei in 2008. „Estimez pe 2007 o crestere de circa 90% a pietei de publicitate online, pana la aproximativ 9 mil. euro si in 2008 nu este exclusa dublarea ei”, a estimat Voicu.
Ceva mai temperat in estimari este insa Cristian Petriceanu, general manager al Boom Advertising, un alt jucator important al pietei.
„Dezvoltarea infrastructurii si a ratei de penetrare a Internetului este inca prea mica. Daca ar ajunge Internet Broadband (in banda larga – n.r.) la sate, daca s-ar ieftini serviciile de Internet, daca, daca, daca…atunci, da, putem vorbi de o dublare a pietei, pentru ca ar fi dispusi si advertiserii sa dea mai multi bani. Eu estimez o crestere, si asa frumoasa, de 50% a pietei, pentru 2007 fata de 2006 dar si in 2008 fata de 2007”, a declarat Petriceanu.
Mihai Seceleanu, general manager al companiei Internet Corp., a spus ca este foarte greu de estimat ce valoare a pietei va fi atinsa acest an, intrucat nu exista studii oficiale in acest sens. „Este insa posibil ca valoarea publicitatii online sa se incadreze intr-o marja destul de generoasa – intre 8 si poate chiar 12 milioane euro”, a spus acesta.
Intreaga piata de media si publicitate va inregistra in 2007 o crestere de 35% fata de anul precedent, atingand valoarea neta de 485 de milioane de euro, conform studiului Media Fact Book, realizat de agentia de media Initiative in luna iulie.
Mai multe detalii despre principalii jucatori ai pietei de publicitate online din DailyBusiness TopPlayers.