Proiectul, denumit Blogzoner.com, are ca public tinta in special autorii de bloguri din Statele Unite, unde se afla si cea mai dezvoltata piata de publicitate pentru acest tip de comunicare online.
Proiectul este dezvoltat de companiile I`deea Productions si M.B.Dragan, si a necesitat pana in prezent o investitie de circa 10.000 euro pentru lansare, a spus pentru DailyBusiness Adrian Mihaltianu, director executiv I`deea Productions. Proiectul a fost lansat in faza de testare la inceputul lunii si foloseste ca suport pentru localizarea geografica a bloggerilor platforma de harti online a serviciului Google Maps.
Afacerea este un joint-venture intre I`deea Productions (60%) si M.B.Dragan (40%). Radu Georgescu, care in urma cu patru ani i-a vandut lui Bill Gates tehnologia antivirusului RAV, controleaza indirect circa 18% din acest proiect. El este actionar minoritar in compania I’deea Productions, unde detine circa 30% din afacere.
„Blogzoner.com este o aplicatie online care pune blogurile pe harta GoogleMaps”, explica Mihaltianu. „Utilizatorii pot cauta alti bloggeri pe aceasta harta, pot vedea ce bloggeri au in cartier, pot socializa si interactiona cu ei, isi pot crea o retea sociala prin care sa isi promoveze blogul si pot comunica in orice moment cu bloggeri aflati in orice colt al lumii”, a continuat Mihaltianu.
El a spus ca, incepand din a doua jumatate a anului viitor, spera sa obtina din acest serviciu venituri lunare de 20.000 euro din publicitate, precum si din activitati similare cu ale unei agentii de publicitate.
„Cred in acest proiect in principal pentru ca este global. In aceasta afacere joc rolul de angel investor si atat, pentru ca modelul de business apartine companiilor care il realizeaza”, a spus Radu Georgescu pentru DailyBusiness. „Cred foarte mult ca aducerea blogului in interiorul conceptului ‘neighborhood socializing’ este un lucru de care era nevoie. Este foarte interesant sa pui o strada sau un oras pe un blog si invers, pentru ca poti intelege in context informatiile de pe blogul respectiv”, a mai spus Georgescu, care este de parere ca „daca site-ul ar fi fost lansat de cineva din Statele Unite ar fi ‘explodat’ deja”.
Intr-o prima etapa, sursa de venit pentru Blogzoner.com va fi publicitatea pe site. Dupa ce proiectul va iesi din perioada de teste (la finalul acestui an – n.r.), Blogzoner.com va actiona fata de bloggeri ca o agentie de publicitate, lucrand pe baza de comision.
[quote=Adrian Mihaltianu, director executiv I`deea Productions]Fiecare blogger care se va inscrie in sistemul de advertising va avea un cont special, unde va putea urmari si licita pentru ofertele de publicitate din partea advertiserilor si unde va putea vedea sumele pe care le are de primit[/quote]
Bloggerii vor avea la dispozitie o procedura prin care vor primi la timp banii pentru publicitatea efectuata. „Testam inca modalitatile care sa ne permita efectuarea de sute sau mii de plati lunar, intr-un sistem foarte asemanator cu cel folosit de Google pentru Adsense”, a explicat Mihaltianu.
Acesta a precizat ca utilizatorii vor putea castiga bani din partea advertiserilor care vor dori sa isi promoveze produsele si serviciile intr-o anumita zona geografica.
Originea unui autor de blog este semnalata cu un stegulet pe harta Google, care este incorporata in interfata Blogzoner.com.
Blogzoner.com se afla de la inceputul lui octombrie in versiune beta, versiunea finala urmand a fi lansata la sfarsitul lui 2007. In prezent sunt inscrisi peste 150 de utilizatori care testeaza programul, dintre care 70 si-au plasat blogul pe harta.
„Imbucurator este ca majoritatea sunt bloggeri cunoscuti, avem inscris chiar si un blogger din top 80 business blogs din SUA”, a spus Mihaltianu. „Toti acestia s-au inscris fara o promovare propriu-zisa a site-ului. Tinta noastra este de 10.000 de bloggeri pe harta la sfarsitul lui martie 2008, insa ne bazam pe o crestere exponentiala ulterior. Potentialul total al pietei este de peste 20 de milioane de bloguri”, a continuat acesta.
In prezent, peste 70% dintre bloggerii inscrisi pe Blogzoner.com provin din Bucuresti. Printre acestia se numara blogeri precum Andressa, Buddha sau Ecostin.
„Din momentul in care vom fi siguri ca beta este intr-un stadiu stabil vom incepe campania de promovare pe site-urile si forumurile internationale de design, prin review-uri pe principalele bloguri de pe .com si mai ales printr-o promovare virala prin retelele de social networking”, a spus Mihaltianu.
„Ne intereseaza in special sa atragem bloggeri din SUA, de aceea tot site-ul este in limba engleza. Estimez ca in circa 10 zile vom avea pe site circa 100 de bloggeri, din SUA”, a spus Mihaltianu.
Pentru ca Blogzoner.com sa atraga utilizatori din SUA, Mihaltianu a precizat ca va apela la unii dintre cei mai cunoscuti bloggeri de peste ocean, in special cei din Top 20 business blogs.
„Suntem in relatii bune cu unii dintre ei si nu vad de ce ar refuza sa ne promoveze pe blog-urile personale”, a spus Mihaltianu.
„Pentru ca este un proiect derulat pe Internet, vom folosi la maximum avantajele new media, asa ca bugetul de publicitate pentru primul semestru de la lansare nu depaseste 10.000 de euro. Insa dorim sa demonstram cat de multe se pot realiza prin aceste medii complet necunoscute advertiserilor de la noi”, a continuat Mihaltianu.
I`deea Productions este o companie cu activitate online ce detine site-ul drive-test.ro. M.B.Dragan este o companie de publicitate si consultanta online detinuta de Mihai Dragan, webdesigner si autor de blog. Radu Georgescu este fondatorul grupului GeCad care in 2003 a vandut companiei Microsoft tehnologia programului de antivirus RAV pentru o suma estimata in piata la circa 19 milioane de dolari.
Disclaimer: Adrian Mihaltianu publica un blog pe teme auto pe platforma de bloguri de afaceri a DailyBusiness.ro.