Efficient Frontier ofera rapoarte regulate despre segmentul online de publicitate din SUA. Cel mai recent raport acopera 81 miliarde de afisari si 722 milioane click-uri pe cele mai mari trei motoare de cautare, raportul masurand totodata si publicitatea contextuala pe trimestrul doi al anului curent.
Raportul subliniaza ca, per total, investitiile in publicitate online au scazut cu 21% in trimestrul doi fata de aceeasi perioada a anului precedent. Aceasta scadere este mai mica decat cea raportata pe primul trimestru al anului curent, care a fost de 31%.
Oficialii Efficient Frontier au subliniat ca acesti indicatori arata faptul ca piata de publicitate online, ca si economia, incepe sa se stabilizeze. Advertiserii mai mici au fost cei mai afectati de recesiune, investitiile acestora scazand cu 41% in trimestrul doi al anului fata de trimestru doi al lui 2008.
Desi investitiile in publicitate au fost, per total, in scadere, ROI (return on investment – n.r.) a fost in crestere substantiala de la an la an – 29% in trimestrul doi. Acest lucru indica o mai buna adaptare a advertiserilor la mediul economic actual.
Raportul arata ca Google detine cel mai eficient motor de cautare, cu ROI in crestere cu 43% de la an la an. Bing (Live Search inainte), motorul de cautare al Microsoft, a inregistrat o crestere de 24% a acestui indicator pe trimestrul doi, in timp ce Yahoo a scazut cu 8%.