„Tariful de lista la mia de afisari pentru cele doua site-uri, Mobile.de si GSMArena.com, este de 32 lei”, a spus pentru DailyBusiness Mihai Fanache, director executiv Mediacafe.
In functie de volum, tariful de vanzare poate fi redus intre 10% si 50%
Mobile.de este unul dintre cele mai vizitate site-uri de anunturi auto din Germania, iar GSMArena.com este un site in limba engleza dedicat pasionatilor de telefoane mobile, editat de o companie din Bulgaria.
Fanache a spus ca Mobile.de genereaza un trafic provenit din Romania de 500 milioane de afisari pe an, in timp ce GSMArena.com genereaza trafic de 60 milioane afisari pe an.
Totusi, Fanache se asteapta sa vanda efectiv cel mult jumatate din aceste afisari, adica 280 milioane.
Astfel, la un CPM (cost pe mia de afisari – n.r.) de circa 16 lei (4 euro) la vanzarea efectiva, numai Mobile.de ar putea genera pentru Mediacafe venituri anuale de circa 1 milion de euro.
Mediacafe nu gestioneaza niciun site .ro, in prezent gestionand insa spatiul publicitar pentru cele doua site-uri germane si pentru 46 de canale Yahoo, inclusiv programul de mesagerie Yahoo Messenger, precum si Flickr, Mail, Games, Yahoo 360, Avatars sau Messenger Insider, conform oficialilor companiei de publicitate online.
CPM-ul pentru cele 46 de canale Yahoo variaza de la 1 leu pana la 113 lei.
Conform oficialilor Mediacafe, Yahoo Messenger genereaza in Romania peste 1 mld. de afisari lunare cu o frecventa de 142 de afisari pe luna. Yahoo Messenger are un CPM de 22 de lei (6 euro), iar bugetul minim pentru o campanie este de 3.000 de euro.
„Din ceea ce stiu eu, suntem deocamdata singura companie de publicitate online autohtona care are contracte cu site-uri din afara Romaniei. Poate ca in 2008 se vor mai orienta si alte companii catre exterior, ramane de vazut”, este de parere Fanache.