Unul dintre cei care a ridicat problema vitezei de raportare a SATI este Sorin Danilescu, Business Development Manager al Gazeta Online, care a precizat ca exista anumite nemultumiri fata de furnizorul solutiei tehnice a SATI, compania germana Spring.
„Cand spun ca exista nemultumiri, nu ma refer aici la metodologia de masurare a datelor. Probabil cifrele sunt proportionale cu realitatea. Se poate insa imbunatati viteza de raportare. Suntem o industrie care lucreaza in timp real si datele oferite la timp conteaza. De exemplu astazi, 2 iunie, inca nu erau afisate rezultatele pe luna mai. Ieri, desi era luni, inca nu erau afisate rezultatele pe saptamana precedenta. Iar rezultatele pe ziua de azi (marti – n.r.) sunt cu 12 ore in urma. Ma gandesc ca trebuie sa existe un raport de calitate pret. Pentru un contract din care castiga peste 200.000 de euro anual, se pot oferi mai multe”, a spus Danilescu pentru DailyBusiness.ro.
Principalii jucatori de pe piata asteapta inceperea masurarii datelor din publicitatea online (statistici despre afisarea de bannere, click-uri pe reclame etc. – n.r.) de catre SATI incepand din septembrie, proiect pentru care SATI va negocia o valoare contractuala cu Spring in luna iunie. „Contractul va fi semnat probabil la sfarsitul lunii pentru ca serviciul sa inceapa sa fie functional incepand cu luna septembrie. Este un serviciu extrem de necesar pentru piata de publicitate romaneasca”, a adaugat Sorin Danilescu.
Acesta a comentat ca o alternativa ar fi trafic.ro, insa deoarece face parte din grupul Netbridge, nu poate fi adoptat ca un sistem echidistant. In luna noiembrie a anului trecut, 107 site-uri s-au retras de sub monitorizarea trafic.ro migrand catre SATI, printre care grupurile media Gazeta Online, Intact Media Grup, Internet Corp, MediaPro Interactic si Realitatea Catavencu.
Calin Fusu – Cu sistemul acesta, SATI arata ca o Lada sovietica in comparatie cu Hummerul Neogen
Calin Fusu, directorul general si unul dintre fondatorii companiei Neogen, care detine site-ul de recrutare BestJobs.ro, este de parere ca sistemul folosit de Spring, compania care castiga 200.000 de euro anual in urma contractului cu Brat, este invechit si greoi.
„SATI poate fi imbunatatit din punct de vedere tehnic. Exista multe imbunatatiri care pot fi aduse vitezei de raportare. Cred ca exista sisteme mult mai bune si mai ieftine decat cel de la Spring, iar cei de la Brat trebuie sa le caute si sa le gaseasca. Solutia tehnica a Spring a fost creata acum 10 ani. Cu sistemul acesta, SATI arata ca o Lada sovietica in comparatie cu Hummerul Neogen”, a declarat Calin Fusu.
Dragos Stanca – Gradul de satisfactie pentru serviciile Spring este de nivel mediu
„Gradul de satisfactie pentru serviciile Spring este de nivel mediu. Raportarile sunt precise, exacte, insa trebuie imbunatatita viteza de agregare a datelor. Suntem in 2 iunie, datele finale pe luna mai nu se cunosc inca. Cred ca asta spune tot”, a adaugat si Dragos Stanca, managing director F5, compania new media a grupului Realitatea-Catavencu si membru al board-ului care conduce trustul media.
Sergiu Biris – Datele sunt relevante, insa mai exista loc de imbunatatiri in ceea ce priveste standardul de afisare
Desi precizeaza ca datele sunt relevante ca sistem de masurare, si Sergiu Biris este de parere ca standardul de afisare al datelor poate fi imbunatatit. „Datele sunt relevante, insa mai exista loc de imbunatatiri in ceea ce priveste standardul de afisare. Cred ca ar fi buna o solutie tehnica gen Google Analytics. O alternativa la Spring nu stiu daca exista. Oricum stiu ca se ocupa de asta cei de la Brat. Trafic.ro nu este relevant atata timp cat face parte dintr-o companie care are incluse site-uri concurente”, este de parere Sergiu Biris, directorul general al Trilulilu.ro.
Parerea SATI – Sistemul actual este bun
Contactat de catre DailyBusiness.ro, Adrian Motirlichie, director de proiect al SATI, nu a dat mai multe detalii referitoare la furnizorul actual al solutiei tehnice, adaugand ca datele furnizate sunt precise. „Sistemul actual este bun. Alte comentarii nu pot sa fac. Momentan discutam si despre introducerea masurarii publicitatii online. Este foarte importanta si necesara pentru a demonstra cat de eficient este mediul online. Insa este prea devreme pentru a da mai multe detalii. Mai recent, cam intr-o luna vom introduce masurarea versiunilor de mobil a site-urilor si a e-paper-urilor”, a declarat Adrian Motirlichie.