„In Romania trebuie sa pornesti de la ideea ca vei avea probleme cu banii. In afara, de exemplu in Anglia, SUA sau Germania, antreprenorii in online isi permit sa porneasca de la ideea ca daca vor face un proiect bun, vor veni si fondurile de investitii. La noi inca nu s-a ajuns la nivelul acesta, nu s-au aratat prea des la fata asa-numitii ‘angel investors'”, a spus pentru DailyBusiness.ro managerul Republika Interaktive.
Acesta a nominalizat doua proiecte romanesti despre care considera ca vor avea succes.
„Primul dintre ele ar fi Ubervu.com, dezvoltat de Vladimir Oane. Baietii de acolo au stiut ce vor, au mers la multe conferinte internationale, au fost transparenti si prezenti unde si cand trebuia. Astfel, au reusit sa atraga fonduri, putand astfel sa isi dezvolte afacerea. Este un exemplu de proiect facut cu cap”, este parerea lui Justin Kadima.
„Al doilea proiect, care nu izbeste nicidecum prin originalitate, este Trilulilu.ro. Inca nu au reusit sa monetizeze portalul foarte bine, dar sunt sigur ca vor gasi solutii”, a mai spus acesta.
Firma condusa de Justin Kadima s-a desprins in urma cu circa 3 luni din agentia de advertising online Kondiment Group si are ca obiect de activitate comunicarea online si dezvoltarea de retele sociale, in special pentru companii.
„In ultimul timp insa, am dezvoltat mijloace de comunicare online pe segmentul politic, avand in vedere perioada propice acestora. De asemenea, sustinem proiectul SensoTV.ro pentru care lucram la inca patru aplicatii ce urmeaza a fi implementate in viitorul apropiat”, a spus Justin Kadima.
Acesta a subliniat insa ca obiectul principal de activitate al firmei este integrarea de platforme sociale si de comunicare in cadrul companiilor.
„Exista doua tipuri de companii ce doresc sa implementeze astfel de proiecte – sunt cele mari, cu multe filiale raspandite in lume si care doresc sa tina legatura intre ele printr-o astfel de platforma sociala si sunt cele care doresc sa integreze astfel de platforme interactive si sa faciliteze comunicarea in cadrul unor campanii online de advertising”, a explicat Justin Kadima.
„De exemplu, acum 2 ani, Coca-Cola si Pepsi-Cola au lansat o campanie de promovare online care se voia totodata si o retea sociala, unde clientii companiei puteau interactiona intre ei si comunica. Problema este ca, cel putin din perspectiva mea, cele doua companii au esuat intrucat nu au reusit sa stabileasca un balans bun intre partea de advertising si partea sociala. Astfel, dupa o luna, nu prea s-au mai inscris oameni”, este de parere Kadima.
Seful Republika Interaktive estimeaza ca in 2009 va realiza afaceri de circa 250.000 euro si a stabilit un buget de marketing si dezvoltare pentru anul viitor de circa 100.000 euro.
Cititi si analiza Proiecte copy-paste in online-ul romanesc: cel mai greu e sa importi si succesul