In 2007, evolutia segmentului de retail online (exceptand sectorul de turism) a fost de 22% fata de anul precedent, valoarea acestei piete ridicandu-se la 175 mld. $.
Compania de cercetare pune evolutia in scadere a retailului online pe seama economiei ezitante din SUA. Pe langa acest motiv, studiul realizat de Forrester Research a mai evidentiat faptul ca din ce in ce mai multe companii de retail online renunta la oferte promotionale sau livrari gratuite, efectele economice negative resimtindu-se si in cazul acestora.
Astfel, doar 33% dintre respondenti au declarat ca vor mai pune accent pe astfel de promotii sau servicii suplimentare si in 2008. Studiul a fost realizat in lunile februarie si martie, printre 125 de retaileri online relevanti din SUA.
Alt motiv pentru care retailul online din SUA isi va incetini cresterea in 2008 este faptul ca numarul de conexiuni la Internet se apropie de saturatie, sunt de parere cei de la Forrester Research.
„Cresterea numarului de conexiuni broadband este in scadere, se ajunge la o saturatie”, a declarat un purtator de cuvant al Forrester Research.
„Daca in 2001, de exemplu, cand se inregistra o crestere foarte puternica a numarului de conexiuni broadband retailul online a inregistrat o crestere de 44%, ne asteptam ca in cativa ani sa asistam la o crestere de o singura cifra pe acest segment”, a mai spus reprezentantul companiei de cercetare.
In 2007, retailul online a reprezentat 6% din retailul total din SUA. Pentru anul in curs, oficialii Forrester Research estimeaza ca aceasta pondere va creste usor, pana la 7%.
Vanzarile online vor creste in 2009 cu circa 15%, urmand ca pana in 2012 aceasta evolutie sa scada pana la circa 11%, au mai estimat cei de la Forrester Research.
In Romania, retailul online va evolua in 2008 cu circa 50%, pana la o valoare de 70 mil. euro, conform informatiilor oferite de Carmen Sebe, director executiv al companiei de plati online autohtone GeCad ePayment.