- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
New Media

Retelele sociale continua cresterea, dar publicitatea \”se misca\” mai incet

02 Jun, 12:18 • Redactia DailyBusiness
Retelele sociale sunt in continua crestere, dar companiile de cercetare a pietei observa ca entuziasmul companiilor de publicitate online privind posibilitatile de monetizare si de plasare de reclame pe retelele sociale a inceput sa scada.
Retelele sociale continua cresterea, dar publicitatea \se misca\ mai incet

In aprilie, compania de cercetare eMarketer si-a redus previziunile in ceea ce priveste valoarea pietei de advertising de pe retelele sociale la nivel global, de la peste 2,1 mld. $ anul acesta la 2 mld. $. Pana in 2011, aceasta piata urmeaza sa atinga la nivel global o valoare de 3,8 mld. $, in scadere de la 4,1 mld. $, cat estimase compania intr-un studiu anterior.

eMarketer estimeaza ca in 2009, circa 6% din totalul publicitatii online din SUA va fi acoperit de segmentul retelelor sociale, a scris International Herald Tribune.

„Sunt in continuare un mare fan al retelelor sociale. Dar trebuie sa recunoastem ca exista mai multi factori care impiedica, in prezent, extinderea puternica a publicitatii pe acest segment”, este de parere Debra Aho Williamson, senior analyst la eMarketer.

Unul dintre acesti factori este reprezentat de scaderile economice la nivel global, care duc la reduceri de bugete ale advertiserilor, mai ales pe segmentul de reclame „experimentale si mai putin conformiste”, este de parere Williamson.

Mai multi advertiseri au inceput sa devina sceptici in ceea ce priveste plasarea de reclame pe retele sociale, deoarece acestea pot ajunge pe unele profile aflate in dezacord cu mesajul reclamelor.

Astfel, mai multe companii de publicitate online din Anglia si-au retras la un moment dat toate spoturile de pe Facebook, cea mai mare retea sociala din lume, dupa ce reclamele lor au ajuns pe o pagina a unui om politic de extrema dreapta, al carui profil putea defaima marcile care isi faceau reclama pe portal.

„Este dificil sa cuantifici succesul reclamelor pe site-urile sociale, mai ales in cazul advertiserilor obisnuiti cu date mai exacte, ca cele oferite de televiziuni sau posturi de radio”, a afirmat Peter Chernin, chief operating officer al News Corp.

News Corp. detine MySpace, care in aprilie inregistra 115,7 milioane utilizatori la nivel global, putin sub cei 116,4 milioane utilizatori ai Facebook.

Oficialii NewsCorp. au declarat ca Fox Interactive Media, o divizie in cadrul careia MySpace este cel mai mare business, va genera anul acesta venituri cu 10% mai mici decat anul trecut, in special din cauza scaderii interesului advertiserilor in retelele sociale.

MySpace a crescut relativ putin fata in ultimul an, de la 105 milioane utilizatori in aprilie 2007 la 115 milioane – in aprilie 2008. La randul sau, Facebook aproape ca si-a dublat numarul de useri. Si alte portaluri sociale au inregistrat cresteri foarte importante, desi unele dintre ele nu sunt atat de cunoscute in anumite zone ale Globului.

Astfel, Hi5, cunoscut in special in America Latina, avea in aprilie 45 milioane utilizatori, fiind a patra cea mai mare retea sociala din lume. Bebo, populara mai ales in Marea Britanie, avea in aceeasi perioada 25 milioane utilizatori la nivel global.

Avand in vedere scepticismul in crestere al advertiserilor, aceste retele sociale incearca sa genereze venituri si din alte activitati. Reteaua sociala Badoo, cu sediul in Londra, a incetat sa mai gazduiasca publicitate pe portal, in schimb „a apelat la vanitatea utilizatorilor”, conform presei internationale. Contra sumei de 1 euro, acestia isi pot plasa profilul mai sus in cautarile utilizatorilor, astfel incat sa fie descoperiti mai usor.

Urmărește Daily Business pe Google News