96% dintre participantii la studiu, cu
varste cuprinse intre 18 si 45 de ani, si care locuiesc in mediul
urban au accesat, cel putin o data, un site de anunturi online.
Dintre acestia, 38% sunt orientati spre a cumpara produse, un procent
mai mic inregistrandu-l cei care doresc sa vanda. In cazul femeilor,
acestea sunt mai inclinate spre procesul de cumparare, barbatii fiind
deschisi atat sa vanda, cat si sa achizitioneze diverse bunuri.
Cristina Gheorghitoiu, business manager
Mercador.ro, a spus ca site-ul inregistreaza in acest moment peste
1,5 milioane anunturi.
Studiul releva si faptul ca, in
procesul de fidelizare a clientilor si pentru a raspunde cat mai bine
nevoilor lor, site-urile trebuie sa indeplineasca anumite conditii
cheie. Astfel, pentru 66% dintre cumparatori este important ca
produsele puse la vanzare sa aiba fotografii relevante si ca
informatiile sa fie permanent actualizate. Pentru 41% dintre
respondenti foarte importanta este si buna organizare a anunturilor
pe sectiuni.
Potentialii cumparatori de pe
site-urile de anunturi online sunt, in principiu, persoanele cu
venituri de peste 2.500 de lei, mare majoritate din Bucuresti si din
orasele medii ale tarii, cu varste intre 25 si 35 de ani.
Studiul a fost realizat pe un esantion
de 600 de persoane, femei si barbati, avand varste cuprinse intre 18
si 45 de ani si care locuiesc in mediul urban.
Principalii competitori ai Mercador.ro
sunt Okazii.ro si Tocmai.ro. In timp ce Mercador.ro si Tocmai.ro
permit vanzarea produselor in mod gratuit, Okazii.ro conditioneaza
postarea anunturilor de plata unei sume.
Citeste si: Topul celor mai mari
jucatori din retailul online IT&C