„In prezent, bazat pe studiile internationale, se pare ca 25% din veniturile din piata de Internet nu mai vin din activitate pura ci din serviciile cu valoare adaugata. Unul dintre aceste servicii este cel de HDTV, sau alte servicii de continut precum muzica, filme sau jocurile online”, a precizat Voicu.
„Din punctul meu de vedere piata de Internet va evolua, ea este intr-o crestere semnificativa. Daca va uitati numai la penetrare, cred ca s-au dublat de la an la an numarul de conexiuni de acces internet de banda larga. Evolutia va fi una similara si in anii urmatori pentru ca Romania se afla inca in situatia in care penetrarea Internetului de banda larga nu este inca la nivelul tarilor din uniunea europeana. Vorbim de o penetrare de undeva la 20% daca imi aduc bine aminte, in conditiile in care in Danemarca, Suedia, Belgia, penetrarea este de 100% pentru serviciile de broadband. Deci exista potential de crestere atat pentru serviciile de Internet si in egala masura pentru serviciile de content”, a declarat Vasile Voicu.
Romtelecom are in prezent peste 100.000 de clienti business la serviciile de Internet, si per total peste 500.000 de clienti la jumatatea acestui an pentru aceste servicii.
Valoarea pietei de comunicatii electronice si servicii postale din Romania in 2007 a fost de 4,61 mld. euro, in crestere cu circa 16,7% fata de 2006, a raportat in luna septembrie autoritatea in telecomunicatii, ANC.
Cresterea cea mai importanta a fost generata de veniturile din servicii de Internet si date la puncte fixe, care au crescut cu circa 31%.