- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
New Media

Sa inceapa razboiul publicitatii pe aplicatii mobile: Apple va introduce iAds in Marea Britanie, Google nu se lasa mai prejos

09 Aug, 10:08 • Redactia DailyBusiness
Google si Apple "ambaleaza motoarele" giganticelor masini media si pun la punct servicii de publicitate in interiorul aplicatiilor pentru mobile, o strategie care va schimba peisajul advertising-ului pentru totdeauna, spun analisti citati de presa internationala.
Sa inceapa razboiul publicitatii pe aplicatii mobile: Apple va introduce iAds in Marea Britanie, Google nu se lasa mai prejos

Utilizatorii de terminale mobile din Marea Britanie vor fi printre primii targetati de cele doua companii. iAds, serviciul de publicitate in aplicatii mobile al Apple va fi lansat in Marea Britanie in septembrie. Separat, Google a adoptat ceea ce seful companiei, Eric Schmidt, numeste „un mediu fundamental pentru tot ceea ce facem”.

Cu terminalul iPhone migrand catre masa consumatorilor si cu iPad ce se vinde in 200.000 de unitati/zi, decizia Apple de a incepe sa integreze publicitate in aplicatii va starni o adevarata revolutie pe piata media din Europa, spun analisti.

Steve Jobs, seful Apple, a demonstrat pentru prima oara iAds in iunie, la San Francisco. Atunci, Jobs a demonstrat serviciul printr-un mini-joc publicitar pentru Nissan, ce include si un clip video de 15 secunde. Fondatorul Apple spune ca iAds va permite producatorilor de aplicatii sa lanseze programe gratuite, sponsorizate doar din advertising.

Si intr-adevar, la opt saptamani de la prezentarea din San Francisco, Apple a vandut publicitate prin iAds in valoare de 60 milioane de dolari, in SUA, unde serviciul a fost deja lansat. Companiile interesate au fost Unilever sau Disney. Comparati aceasta valoare cu intreaga piata de mobile online advertising din SUA, care a fost in 2009 de 250 mil. $ si veti realiza potentialul acestei piete.

Pentru a se asigura de succesul iAds si in Europa, compania americana a inceput sa colecteze date despre cei 150 milioane de utilizatori de iTunes precum si despre obiceiurile de consum ale utilizatorilor de iPhone 4 – acest lucru fiind permis prin contractul semnat de client.

Directorul de vanzari de reclame pe mobile al Google, responsabil si pe Europa, subliniaza potentialul acestei piete. „Imaginati-va un om care citeste de pe telefonul mobil un review al unei carti, intr-o cafenea. Majoritatea smartphone-urile avand deja GPS integrat, va cunoaste cafeneaua respectiva si va targeta userul cu reclame pentru produse specifice restaurantelor. De asemenea, vazand ca utilizatorul citeste o recenzie a unei carti, reclamele vor fi si despre carti si librarii din zona”, spune oficialul Google.

Dezvoltatorii de reclama vor primi din partea iAds al Apple 60% din veniturile generate in timp ce Google a sugerat ca va oferi publisherilor „cel putin 50%” din veniturile generate de reclamele ce ruleaza pe continutul acestora.

Vor reusi cei doi giganti sa cucereasca aproape integral (si) aceasta piata? Ramane de vazut. Desi inca redusa ca marime (in Marea Britanie, advertiserii au cheltuit doar 35 mil. lire sterline pe mobile advertising, adica 1% din intreaga piata de publicitate – n.r.), acest segment are potential enorm de dezvoltare in viitor, spun analistii, dublati de oficiali ai Google si Apple.

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Căsătoriile și divorțurile devin mai scumpe din 2025. Taxele se dublează
Căsătoriile și divorțurile devin mai scumpe din 2025. Taxele se dublează
Program Kaufland, Lidl, Carrefour și al altor supermarketuri de sărbători. Sunt deschise până târziu în Ajunul Crăciunului
Program Kaufland, Lidl, Carrefour și al altor supermarketuri de sărbători. Sunt deschise până târziu ...
Ce se întâmplă dacă pui 500 ml de oțet în mașina de spălat. Trucul ieftin pe care îl știu puține gospodine
Ce se întâmplă dacă pui 500 ml de oțet în mașina de spălat. Trucul ieftin pe care îl știu puține ...
Motivul pentru care felicitarea de Crăciun postată de Prinţul William şi Kate Middleton a fost ștearsă la scurt timp de la publicare. Dezvăluirile fotografului Familiei Regale
Motivul pentru care felicitarea de Crăciun postată de Prinţul William şi Kate Middleton a fost ștearsă ...
Cât costă un cozonac Dubai făcut de Gabriela Cristea. Cu cât vinde prezentatoarea TV produsele de patiserie de Crăciun
Cât costă un cozonac Dubai făcut de Gabriela Cristea. Cu cât vinde prezentatoarea TV produsele de ...
Doliu în lumea muzicii! Trupa Proconsul trece prin momente grele. „Vălică al nostru a plecat și el, prea devreme”
Doliu în lumea muzicii! Trupa Proconsul trece prin momente grele. „Vălică al nostru a plecat ...
Cum l-a poreclit presa din Italia pe Dan Șucu după ce a devenit acționar majoritar la Genoa
Cum l-a poreclit presa din Italia pe Dan Șucu după ce a devenit acționar majoritar la Genoa
Ce are de gând să facă Aura Șova cu cei 100.000 de euro câștigați la Vocea României. Nimeni nu se aștepta la un asemenea răspuns
Ce are de gând să facă Aura Șova cu cei 100.000 de euro câștigați la Vocea României. Nimeni nu ...
Ce mașină va putea trece prima prin intersecție? Testul care dă dureri de cap multor soferi
Ce mașină va putea trece prima prin intersecție? Testul care dă dureri de cap multor soferi
Banca din România care dispare din februarie. Ce se întâmplă cu banii clienților din conturi
Banca din România care dispare din februarie. Ce se întâmplă cu banii clienților din conturi
De ce să nu ridici niciodată o bancnotă găsită pe parbriz. Noua metodă folosită de hoţi
De ce să nu ridici niciodată o bancnotă găsită pe parbriz. Noua metodă folosită de hoţi
Ce reprezintă zgomotele produse de centrala termică. Cea mai frecventă problemă tehnică ce apare la centrale
Ce reprezintă zgomotele produse de centrala termică. Cea mai frecventă problemă tehnică ce apare ...
Lucian Romașcanu, purtătorul de cuvânt al PSD: „Duminică sunt consultările de la Cotroceni. Apoi anunțăm propunerea de premier”
Lucian Romașcanu, purtătorul de cuvânt al PSD: „Duminică sunt consultările de la Cotroceni. ...