- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
New Media

SAS Grup: Piata solutiilor de supraveghere prin satelit va creste de cel putin doua ori in 2010

04 Feb, 12:06 • Redactia DailyBusiness
Piata solutiilor de supraveghere prin satelit a bunurilor si persoanelor va inregistra in Romania in anul 2010 o crestere de minim 100%, in contextul numarului mare de infractiuni aferente (furturi, jafuri etc), precum si in conditiile in care criza economica a accentuat necesitatea unui control sporit asupra costurilor de transport si activitatii angajatilor, potrivit estimarilor SAS Grup.
SAS Grup: Piata solutiilor de supraveghere prin satelit va creste de cel putin doua ori in 2010

„In 2009, piata a cuprins circa 15.000 de echipamente vandute, cea mai mare parte dintre acestea sub forma solutiilor profesionale pentru managementul flotelor auto”, a declarat Adrian Dinu, director general SAS Grup, liderul pietei romanesti de sisteme profesionale pentru localizare si monitorizare prin GPS.

Solutiile de supraveghere prin GPS se impart in trei mari categorii: solutii profesionale pentru managementul flotelor auto (cele mai cunoscute si mai vandute in prezent – circa 90% din totalul pietei), sisteme pentru monitorizarea autoturismelor (personale sau de companie) si, respectiv, solutiile care pot asigura supravegherea atat a persoanelor care il au asupra lor, cat si a animalelor de companie, bicicletelor, ATV-urilor, precum si diferite bunuri in locatie de gestiune (automate de cafea, copiatoare etc).

?Piata solutiilor profesionale de supraveghere si management al flotelor auto prin GPS a inregistrat o stagnare in prima parte a anului trecut, intrucat desi vanzarile catre companii de productie si distributie au crescut, acestea au fost aproape egalate de scaderile pe segmentul firmelor de constructii si imobiliare. In cea de-a doua parte a anului insa, estimam ca piata a inregistrat o scadere de minim 30 %, din cauza lipsei de lichiditati a beneficiarilor solutiilor de management al flotelor auto prin satelit?, a spus Adrian Dinu.

Insa, a adaugat el, cererea a inceput sa creasca si a revenit la nivelul de la sfarsitul anului 2008, cand s-a atins maximul de vanzari.

?In ceea ce priveste solutia noastra de profil, SAS Fleet Pro, am inregistrat anul trecut o crestere de 33%, de la 6.000 de echipamente active la inceputul anului la peste 8.000 la data de 31 decembrie?, a precizat directorul general al SAS Grup.

Pentru anul curent, SAS Grup intrevede o crestere de minim 35% a pietei de solutii de management al flotelor auto prin GPS.

SAS Locator, solutia pentru supravegherea individuala a autoturismelor (fara vreun sistem complex de management al rutelor, combustibililor si personalului aferent) a fost lansata in trimestrul al patrulea al anului trecut.

?Initial am conceput acest produs pentru persoanele fizice, avand in vedere faptul ca permite localizarea vehiculului pe harta, blocarea motorului de la distanta in caz de furt, transmite alerte de iesire dintr-un anumit perimetru etc. O cererea consistenta a venit insa inclusiv din partea companiilor de leasing, date fiind greutatile pe care le intampina adesea in recuperarea autoturismelor pentru care ratele de plata intarzie sau nu se mai fac deloc?, a subliniat Adrian Dinu. Pentru anul in curs, compania estimeaza o crestere de minim 300% a pietei solutiilor de monitorizare a vehiculelor prin GPS.

Catre finele anului trecut, SAS Grup a lansat pe piata si un echipament de localizare universala ? SAS Tracker- un produs dedicat initial supravegherii prin GPS a persoanelor (copii, persoane in varsta) si animalelor de companie. Prin intermediul unei interfete web gratuite, disponibile pe www.alarma.ro, solutia permite in orice moment utilizatorului aflat la distanta (de exemplu parinti) sa determine si sa vizualizeze pe harta locatia persoanei (de exemplu a copiiilor) sau a animalului de companie care are asupra sa localizatorul GPS.

?Spre surpriza noastra, produsul ne este solicitat majoritar de catre firme care dau in locatie de gestiune diferite bunuri care pot fi vandalizate sau pot sa ?dispara? impreuna cu firmele care dau faliment: automate de cafea, copiatoare?, a mentionat Dinu.

De asemenea, companiile de protectie si paza sunt interesate de acest echipament, dar si firmele de distributie sau care au departamente de vanzari foarte dezvoltate, pentru monitorizarea activitatii angajatilor pe teren. ?Solutia functioneaza ca un sistem centralizat de ?control acces? pus la intrarile tuturor clientilor vizitati, intrucat agentii de vanzari trebuie sa apese butonul care permite localizarea lor ori de cate ori intra sau ies de la un client. Din partea persoanelor fizice, SAS Tracker este folosit si impotriva furturilor de biciclete, ATV-uri?, a explicat Dinu.

Pentru 2010, SAS Grup intrevede o crestere mai mult decat semnificativa a pietei de trackere universale – ca si inexistenta pana in 2009-, precum si o trecere mai mare a acestora catre segmentul corporate, pentru siguranta bunurilor si a angajatilor care desfasoara activitati cu un grad mai mare de risc.

Compania SAS Grup, constituita in 2002, are ca obiect de activitate atat dezvoltarea si implementarea sistemelor integrate de supraveghere si urmarire autovehicule prin satelit, cat si executarea de software in domeniu.

Urmărește Daily Business pe Google News