Conform unui studiu recent al eficientei site-urilor celor mai mari companii (conform indexului Financial Times Global 500), pe primele locuri s-au clasat paginile web ale companiilor Siemens, Royal Dutch Shell, BP si Nokia.
Scopul urmarit de studiu a fost acela de a oferi suport firmelor ce doresc sa-si mareasca prin intermediul paginii online profitul, numarul de clienti si numarul de vizitatori. Cercetarea a fost realizata in colaborare de publicatia Forbes si Bowen Craggs, companie specializata in studii privind eficienta site-urilor.
Specialistii, care au afirmat ca sunt convinsi ca este studiul cel mai aprofundat care a fost facut vreodata pe tema aceasta, au folosit o metodologie complexa pentru a ajunge la scorul final ce reliefeaza cat de eficient este site-ul pentru companie. Au fost cercetate pagini web ale companiilor axate pe vanzari, bursa, media, locuri de munca si prestatori de servicii.
Astfel, scorul final reprezinta un cumul al factorilor ce tin de usurinta navigarii pe site, stimulii vizuali si auditivi transmisi, eficienta gasirii diverselor informatii, complexitatea si aria de acoperire a paginii de intrebari si raspunsuri si, per total, daca site-ul ofera randament ridicat in scopul dorit de catre companie.
Ce diferentiaza site-urile castigatoare de celelalte? In principal, serviciile excelente oferite nu numai potentialilor clienti, ci si celor ce cauta un loc de munca, corporatiilor interesate de aflarea de noi tehnologii existente sau la care se lucreaza, pagini actualizate pentru investitori si pagini bine puse la punct pentru administratori si supraveghetori externi.
De asemenea, multe dintre fruntase ofera interactivitate intre utilizator si serviciile site-ului, un bun sistem de recrutare a posiblilor noi angajati, mail-uri periodice in care clientul este anuntat de ceea ce este interesat, forward-uri catre alte informatii ce i-ar putea fi necesare utilizatorului, iar alte site-uri ofera investitorilor posibilitatea de a-si calcula singuri veniturile trimestriale.
Desi companiile din America au fost printre primele care si-au creat pagini web, studiul a reliefat ca site-urile realizate de corporatii din Europa devin mult mai eficiente. Astfel, conform studiului, dintre companiile americane, doar IBM si General Electric au site-uri ce s-au clasat intre primele 10.
Viitorul eficient al paginilor online al companiilor, conform raportului Bowen Craggs, este unul care sa imbine atat elementele de marketing cat si pagini care sa intereseze alte companii, investitorii. Ce mai poate fi oferit in plus: linkuri si pagini care sa atinga o arie cat mai mare de probleme sau mesaje sociale, despre comunitate si ecologie, mesaje ce au legatura cu profilul companiei.