Majoritatea isi verifica e-mail-ul (98%), cauta informatii privind activitatile de petrecere a timpului liber (67%), citesc stirile (64%) sau fac online banking (58%).
Studiul a fost efectuat in perioada noiembrie-decembrie 2010, cand au fost intervievati 16.850 utilizatori de Internet cu varsta de peste 60 de ani cu privire la activitatile lor preferate pe Web, precum si la principalele probleme cu care se confrunta pentru a se adapta la acest nou mediu digital.
Utilizarea retelelelor sociale sau participarea activa pe forumuri sau blog-uri nu se numara printre activitatile preferate ale cetatenilor mai in varsta, acestea fiind vazute ca niste instrumente pentru oameni mai tineri. Majoritatea prefera mai degraba e-mail-ul pentru a vorbi cu prietenii si familia (98%), decat retelele de socializare (doar 28% le folosesc), forumuri sau blog-uri (11%).
De asemenea, 54% din utilizatorii cu varsta peste 60 de ani fac cumparaturi online in magazine, pachetele turistice fiind optiunea de cumparare preferata (62%). Pe urmatoarele locuri se situeaza software-ul (56% din cazuri) si muzica, filmele, etc (46%). Magazinele de produse alimentare sunt cel mai putin accesate (10% din cazuri numai).
Cumparaturile online, principala problema
Cand au fost intrebati despre principalele probleme intampinate in cumparaturile online, raspunsul cel mai frecvent a fost cat de dificil este pentru ei sa identifice site-uri sigure si de incredere de pe care sa cumpere (64%).
A doua dificultate este de a-si creea parole puternice, usor de amintit (51%), urmate de utilizarea platformelor de plata pentru cumparaturi online (44%). 41% din utilizatori declara ca folosesc aceeasi parola pentru toate conturile lor online, din cauza dificultatii de a retine parole diferite.
Cea de-a patra si cea mai importanta problema este de fapt gasirea informatiilor pe care le cauta (27%), impreuna cu completarea formularelor online (33%). Alte dificultati se refera la uzabilitatea site-ului (marimea fontului si a stilului), probleme de conectivitate, conexiuni lente si identificarea unor produse si servicii oferite pe Internet.