Serviciul Alonia se adreseaza utilizatorilor romani, permitandu-le sa realizeze, contra cost, apeluri telefonice, apeluri de videotelefonie si sa trimita mesaje instant pe Internet.
„Din estimarile noastre, in luna decembrie 2009, la un an de la lansare, Alonia va atinge EBITDA pozitiv. Veniturile au crescut constant luna de luna si ne asteptam ca acest trend sa se mentina si pe parcursul anului 2010″, a declarat pentru DailyBusiness.ro Roxana Patrascu, directorul de dezvoltare al Media Sat, compania care a dezvoltat Alonia. Media Sat este detinuta in proportie de 50% de grupul MediaPro si in aceeasi proportie de compania Computerland.
Spre deosebire de marea parte a companiilor din Romania, oficialii Media Sat sustin ca actualul climat economic a ajutat Alonia sa se dezvolte. „In opinia mea, criza economica a avut si are un efect pozitiv asupra evolutiei Alonia, si este normal sa fie asa. Odata cu criza, consumatorii sunt mult mai atenti la cheltuielile proprii si mult mai dornici sa adopte servicii noi, care ii pot ajuta sa faca economii. Asta face din Alonia un serviciu foarte atractiv”, spune Patrascu.
Pana in prezent, in Alonia s-au investit circa 0,5 milioane de euro, de-a lungul a circa doi ani de dezvoltare. Initial, compania estima ca va atrage in primul an de functionare circa 30.000 de utilizatori. In cadrul proiectului este angrenata o echipa de 5 oameni, mai redusa decat cea initiala. „Echipa Alonia este dimensionata acum pentru regimul operational. Echipa a fost mai mare, dar acesta este nivelul pentru dezvoltare si intretinere pe care ne-am propus sa il mentinem pe termen lung”, spune Roxana Patrascu.
Cum poate concura Alonia cu servicii mult mai cunoscute in Romania, cum ar fi Skype? Oficialii Media Sat sunt de parere ca principalul factor este planul tarifar mult mai redus. „Este si normal. Serviciul este 100% romanesc, creat pentru romani, dedicat romanilor. ADN-ul Alonia este limba romana”, sustine Patrascu. De altfel, tarifele Alonia sunt cu pana la opt ori mai reduse decat cele prin Skype (in cazul apelurilor catre reteaua Romtelecom Bucuresti) si pana la trei ori mai reduse in cazul apelurilor Alonia catre retelele nationale mobile Cosmote sau Zapp.
Parerile utilizatorilor sunt impartite. „Eu l-am incercat si nu mi s-a parut cine stie ce, insa daca este promovat cum trebuie, cum a fost promovat si Yahoo, poate deveni foarte popular nu numai in Romania”, este de parere un forumist de pe Softpedia. „Mie mi-e total indiferenta aplicatia celor de la Alonia. Nu are nimic special ca sa ma convinga sa renunt la ceea ce folosesc pana acum (iar faptul ca e made in Romania nu ma incalzeste cu nimic). Poate nu ar strica sa faca publice specificatiile protocolului, ca sa se poata creea aplicatii compatibile cu protocolul lor si sa se poata folosi si sub alte sisteme de operare”, este de parere, la randul sau, ov1d1u, de pe un alt forum romanesc. Incantat de aplicatie este alt forumist, Diamondnetwork „Mi-am facut si eu cont. Mie se pare foarte bun acest messenger si dupa cate vad are si multe facilitati si optiuni”.
Oficialii Alonia sunt de acord ca serviciul mai poate fi imbunatatit, dovada fiind anumite probleme semnalate in forumul oficial al programului.
„Foarte curand vom posta un update al aplicatiei care va permite utilizatorilor trimiterea de SMS-uri prin Alonia. Tot in acest update am inclus si posibilitatea sa-ti importi de pe calculator (de exemplu dintr-un simplu excel) contactele telefonice, astfel incat Alonia sa functioneze si ca o agenda telefonica online si sa-ti poti suna prietenii asa cum o faci de pe mobil”, incheie directorul de dezvoltare al Media Sat.
Principalii concurenti ai Alonia sunt companii internationale – Skype, Yahoo, Net2Phone.com sau Go2Call.com.