Motorul de cautare DigForlt. a fost vandut luna aceasta cu 25.400 de dolari dupa ce persoanelor care au licitat li s-au promis „extraordinare posibilitati de castiguri”.
SynapseLife, un calendar online, a fost vandut pentru 60.000 de dolari in ciuda avertismentelor ca nu va aduce castiguri din publicitate.
De obicei, acest tip de achizitii se realizeaza prin intermediul bancilor si al expertilor, eBay fiind cunoscut mai ales pentru licitarea de bunuri de larg consum. Cu toate acestea, antreprenorii se orienteaza catre acest tip de achizitie pentru ca tranzactiile sunt mai simple, mai rapide si mai ieftine. „Pe eBay totul se termina intr-o luna”, a spus Mark Michael, co-fondatorul Synapse Life.
Un exemplu in acest sens este Kiko, una dintre numeroasele companii care au fost create in timpul exploziei internetului. Dar afacerea cu servicii de calendar online a stagnat odata cu lansarea unui produs competitiv de catre gigantul Google.
Astfel, Justin Kan si Emmett Shear, au oferit anul trecut pe eBay dreptul asupra proprietatii intelectuale a companiei, care a fost cumparat de site-ul Tucows pentru 258.100 dolari.
Nu se poate stabili insa cu exactitate cate alte companii au urmat exemplu Kiko, de vreme ce eBay nu are o caterorie Web 2.0, a declarat purtatorul de cuvant, Brad Williams. Cele mai multe intra in categoria business care include orice, de la software pana la camione de transportat hot-dogs.