- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
New Media

Site-urile de comert electronic au crescut cu 24% in perioada sarbatorilor de iarna

13 Jan, 14:02 • Redactia DailyBusiness
Desi romanii au avut parte de Sarbatori de criza pentru al doilea an consecutiv, site-urile incadrate in categoria Comert electronic au inregistrat, in decembrie 2009, o crestere de 24,28% a numarului de vizitatori unici fata de aceeasi luna a anului precedent, potrivit statisticilor Trafic.ro.
Site-urile de comert electronic au crescut cu 24% in perioada sarbatorilor de iarna

Numarul total de afisari pentru aceeasi categorie a crescut cu 36.59%.

Dupa cum arata cautarile dupa cuvintele-cheie pe cele peste 45.000 de site-uri monitorizate de trafic.ro, interesul romanilor pe Internet in luna cadourilor s-a indreptat preponderent catre netbook-uri, telefoane mobile, in special iPhone si imbracaminte sau incaltaminte de sezon.

Astfel, comparativ cu decembrie 2008, cautarile pe Internet dupa cuvantul „netbook” au crescut cu 466,89%, iar cele pentru „iPhone”, cu 99,67%. In acelasi timp, cautarile dupa cuvantul „bocanci” au avansat cu 101,5%, cele dupa „geaca”, cu 95.01%, iar dupa cuvantul „caciula” cautarile au crescut cu 92,70%.

Insa, au existat si scaderi. Astfel, interesul pentru cuvantul „rochie de seara” a scazut cu 32,83%, iar pentru „bijuterii” cu 5,54%, ceea ce indica faptul ca in criza, romanii prefera cadourile utile, conform trafic.ro.

Asa cum era de asteptat, in decembrie cea mai mare crestere pe Internet au inregistrat-o sirurile de cautare ce contin cuvantul „cadouri” – cu 71,3% mai mult fata de luna precedenta. Urmeaza in top cautarile pentru „jocuri” si „jucarii” (65,72%), iar cresteri mai modeste au inregistrat cuvinte-cheie precum „electronice” (32,35%) sau „electrocasnice” (20,14%).

Evolutie negativa a avut in luna cadourilor, fata de noiembrie 2009, interesul pe Internet pentru mobilier sau obiecte de decor, cautarile pentru astfel de cuvinte-cheie pe site-urile romanesti scazand cu aproximativ 25 de procente.

Datele trafic.ro sunt confirmate si de vanzarile efective finalizate online.

„Numarul tranzactiilor efectuate in luna decembrie 2009 s-a dublat fata de aceeasi perioada din anul precedent, iar cresterea procentuala a valorii tranzactiilor a fost de 88,51% comparativ cu decembrie 2008”, a spus Cristian Darie, director de proiect al Okazii.ro.

Totodata, „exista o tendinta de la inceputul lui 2009 care s-a pastrat si in decembrie: clientii au devenit mult mai sensibili la pret si ca atare mult mai putini dispusi sa cumpere gadget-uri sau produse mai scumpe”, atrage atentia Madalin Durca, director de marketing al Fit Distribution, grup ce detine o serie de site-uri de comert electronic, printre care pcfun.ro sau pcgarage.ro.

„In 2009 s-au inscris peste 1.000 de noi site-uri din categoria Comert electronic”, a mentionat Ionut Tudor, project manager al trafic.ro, semn ca acest tip de business este la fel de interesant si pentru vanzatori ca si pentru cumparatori, in conditiile continuarii crizei economice.

Urmărește Daily Business pe Google News