Numarul total de afisari pentru aceeasi categorie a crescut cu 36.59%.
Dupa cum arata cautarile dupa cuvintele-cheie pe cele peste 45.000 de site-uri monitorizate de trafic.ro, interesul romanilor pe Internet in luna cadourilor s-a indreptat preponderent catre netbook-uri, telefoane mobile, in special iPhone si imbracaminte sau incaltaminte de sezon.
Astfel, comparativ cu decembrie 2008, cautarile pe Internet dupa cuvantul „netbook” au crescut cu 466,89%, iar cele pentru „iPhone”, cu 99,67%. In acelasi timp, cautarile dupa cuvantul „bocanci” au avansat cu 101,5%, cele dupa „geaca”, cu 95.01%, iar dupa cuvantul „caciula” cautarile au crescut cu 92,70%.
Insa, au existat si scaderi. Astfel, interesul pentru cuvantul „rochie de seara” a scazut cu 32,83%, iar pentru „bijuterii” cu 5,54%, ceea ce indica faptul ca in criza, romanii prefera cadourile utile, conform trafic.ro.
Asa cum era de asteptat, in decembrie cea mai mare crestere pe Internet au inregistrat-o sirurile de cautare ce contin cuvantul „cadouri” – cu 71,3% mai mult fata de luna precedenta. Urmeaza in top cautarile pentru „jocuri” si „jucarii” (65,72%), iar cresteri mai modeste au inregistrat cuvinte-cheie precum „electronice” (32,35%) sau „electrocasnice” (20,14%).
Evolutie negativa a avut in luna cadourilor, fata de noiembrie 2009, interesul pe Internet pentru mobilier sau obiecte de decor, cautarile pentru astfel de cuvinte-cheie pe site-urile romanesti scazand cu aproximativ 25 de procente.
Datele trafic.ro sunt confirmate si de vanzarile efective finalizate online.
„Numarul tranzactiilor efectuate in luna decembrie 2009 s-a dublat fata de aceeasi perioada din anul precedent, iar cresterea procentuala a valorii tranzactiilor a fost de 88,51% comparativ cu decembrie 2008”, a spus Cristian Darie, director de proiect al Okazii.ro.
Totodata, „exista o tendinta de la inceputul lui 2009 care s-a pastrat si in decembrie: clientii au devenit mult mai sensibili la pret si ca atare mult mai putini dispusi sa cumpere gadget-uri sau produse mai scumpe”, atrage atentia Madalin Durca, director de marketing al Fit Distribution, grup ce detine o serie de site-uri de comert electronic, printre care pcfun.ro sau pcgarage.ro.
„In 2009 s-au inscris peste 1.000 de noi site-uri din categoria Comert electronic”, a mentionat Ionut Tudor, project manager al trafic.ro, semn ca acest tip de business este la fel de interesant si pentru vanzatori ca si pentru cumparatori, in conditiile continuarii crizei economice.