Serviciul, care va fi oferit gratuit pentru clientii tuturor operatorilor de telefonie mobila, va fi oferit prin intermediul unor aplicatii Java create de agentia de publicitate specializata pe telefonie mobila Ad2Go, aplicatii care vor fi instalate pe mobile de catre utilizatori.
„Este vorba de un parteneriat de impartire a veniturilor obtinute din reclame intre Splendid Media Interactive (regie care vinde publicitate pentru site-urile Magnetique – n.r.) si Ad2Go”, explica Eveline Fabritius.
Primul site din cadrul Magnetique care va fi transmis prin telefonia mobila va fi Stiletto.ro, urmat de Menreport.ro si de Idieta.ro si, ulterior, si de alte restul site-urilor precum Jossip.ro si Maze.ro.
Continutul fiecarui site va fi adaptat pentru telefonul mobil, a mai spus Eveline Fabritius. Pana la sfarsitul anului, managerul estimeaza ca vor exista in jur de 10.000-15.000 de vizitatori ai site-urilor Magnetique pe telefonul mobil.
Astfel, utilizatorii care vor sa descarce aplicatiile va trebui sa completeze un formular ce va contine, printre altele, informatii despre varsta, profesie, orasul de resedinta si sexul, ceea ce va permite o targetare mai usoara a reclamelor. Acestea vor aparea sub forma de leaderboarduri (bannere) si interstitiale (reclame care apar la trecerea de la o pagina la alta a aceluiasi site).
In plus, spune Eveline Fabritius, incepand cu a doua jumatate a anului, fiecare site va oferi mai multe aplicatii Java pentru mobil: pentru stiri, articole din diferite domenii, sau aplicatii care sa permita interactiunea, cum ar fi comentariile pe bloguri sau voturi. „In functie de tipul de aplicatie ales, utilizatorul va primi reclame corespunzatoare (de business, divertisment, frumusete etc.)”.
Cu toate acestea, exista si pareri ceva mai sceptice cu privire la noua tendinta de a aduce continutul online catre telefonul mobil. „Consumatorul roman nu este suficient de pregatit incat sa acceseze site-uri web direct de pe telefonul mobil. Initiativa Splendid Media este laudabila, dar inca este devreme pentru un succes pe piata”, considera Antonio Eram, managing partner al Netopia Systems, companie de aplicatii software pentru telefonie mobila.
In prezent, publicitate pe telefonia mobila in Romania este oferita sub forma de SMS-uri catre utilizatori, prin intermediul serviciilor mfun.ro si ssms.ro ale companiilor Ad2Go, si respectiv, Shareban Media. Cea mai mare parte a publicitatii de acest tip este distribuita utilizatorilor o data cu oferirea unor facilitati (mesaje gratuite, credit primit pentru fiecare reclama primita si altele).
Stiletto.ro este promovat in prezent printr-o campanie de publicitate desfasurata pe mai multe canale media, respectiv TV, indoor, outdoor, presa scrisa si Internet. „Am ales un mix de comunicare pentru promovarea site-ului pentru a maximiza efectul mesajului. Avand in vedere ca vizam un public tinta exclusivist, destul de restrans, incercam sa atingem o cat mai larga parte a acestuia”.
Prima faza a campaniei a fost inceputa pe 26 martie si se va desfasura pana pe 28 aprilie, urmand ca, in functie de rezultate, sa se decida si o eventuala continuare. Bugetul primei faze este de 50.000 de euro, conform oficialilor.
Mesajul campaniei, exprimat prin sloganul „De cand ne-am lansat, ne-au vizitat doar 533!” va accentua faptul ca este vorba despre un public tinta exclusivist, „de top”, respectiv femeile cu studii superioare, venituri ridicate si foarte ridicate, au mai spus oficialii Magnetique.