- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
New Media

Situatie neobisnuita pentru platile online din Romania: Trimestrul 4 n-a mai fost cel mai bun

06 Jan, 14:46 • Redactia DailyBusiness
Ultimul trimestru, traditional cel mai puternic pentru comerciantii online, a fost mai slab din punct de vedere al vanzarilor realizate in Romania in comparatie cu trimestrul doi, situatie neobisnuita pe aceasta piata.
Situatie neobisnuita pentru platile online din Romania: Trimestrul 4 n-a mai fost cel mai bun

Spre deosebire de 2007 si 2006, cand cele mai mari vanzari au fost inregistrate in ultimul trimestru, cea mai buna perioada a anului 2008 a fost trimestrul al doilea. Astfel, conform datelor RomCard citate de Gecad ePayment, in perioada aprilie-iunie s-a inregistrat un volum total de 14 milioane euro, in timp ce in ultimul trimestru valoarea vanzarilor a fost de 13,4 milioane euro.

Tendinta a fost subliniata astazi si de Marius Ghenea, director PCFun.ro.

„Vanzarile in perioada sarbatorilor de iarna au crescut cu aproximativ 36% fata de aceeasi perioada a anului 2007. Cu toate acestea, in a doua jumatate a anului trecut ritmul de crestere a incetinit usor fata de primele luni, acesta fiind motivul pentru care perioada sarbatorilor de iarna nu a reusit sa atraga cele mai multe vanzari”, explica Marin Mitroi, director general RomCard.

Comertul electronic cu plata online prin card bancar a crescut in 2008 cu 53% fata de 2007, ajungand la valoarea de 53,1 milioane euro si un numar de 652.000 tranzactii, conform datelor procesatorului de plati RomCard, citate de Gecad ePayment, principalul jucator pe piata solutiilor de plata online.
[img=62]Platile efectuate in ultimele 8 trimestre[/img]
Dintre acestea, in sistemul ePayment au fost inregistrate 541.800 tranzactii, la un volum de 46 milioane euro, au transmis luni oficialii Gecad ePayment. Aceste date situeaza Gecad la o cota de piata de peste 86%.

Pe parcursul anului trecut, piata online a continuat sa se dezvolte, sistemul ePayment atragand 270 de comercianti noi. In 2008, companii si institutii precum Vodafone, ID Sarrieri, Say Shops, World Vision, Primaria Timisoara sau Hostway Romania au decis sa utilizeze Internetul drept canal de vanzare/colectare sau au operat investitii pentru a-si imbunatati si consolida pozitia pe acest segment, au subliniat oficialii ePayment.

„Acest fenomen se va intensifica in 2009, mai ales in perspectiva conditiilor economice severe pe plan mondial si national. Internetul este canalul care aduce multe oportunitati de vanzare si promovare la costuri mult mai reduse si va fi o parte importanta a strategiei companiilor pentru perioada urmatoare. Acesta este si motivul pentru care nu consider ca vom asista la o scadere a volumelor tranzactionate online sub nivelul anului 2008. Tendinta de crestere va continua, intr-un ritm mai ponderat, iar pentru finalul anului estimam o valoare totala a comertului electronic cu plata online de aproximativ 70 milioane euro„, apreciaza Carmen Sebe, CEO Gecad ePayment.

In ceea ce priveste produsele comercializate, topul vanzarilor a ramas relativ neschimbat in 2008 fata de 2007, produsele telecom ocupand primul loc, cu o pondere de 35%, categorie urmata de turism si transporturi cu 26% si e-tail cu 18%. In acelasi timp insa, in 2008 s-a accentuat procesul de diversificare a pietei, iar cumparatorii au putut gasi pe Internet o gama tot mai larga de produse si servicii.

Comertul electronic a atras si atentia cluburilor sportive, dar si a companiilor care activeaza in mediul artistic. Steaua, Rapid, Mircea Baniciu, Vita de Vie au decis in 2008 sa isi comercializeze produsele si prin intermediul Internetului. De asemenea, s-a observat o dezvoltare pe verticala a comertului electronic, aparand magazine online localizate, in special in sectorul turismului si in cel al florariilor online.

Urmărește Daily Business pe Google News