Opinia ii apartine Deliei Dragusin, communication manager pentru site-ul Softpedia.
Softpedia este cel mai vizitat site romanesc, atragand saptamanal circa 4 milioane de vizitatori, conform Trafic.ro. Softpedia a introdus serviciul de publicitate AdSense inca de acum 4 ani, lucru posibil deoarece site-ul are continut in limba engleza. AdSense pentru limba romana a fost lansat oficial de catre Google in cursul zilei de ieri.
„Nu cred ca aparitia Google pe piata din Romania va marca sfarsitul regiilor de vanzare clasice, insa este clar ca sub presiunea acestui jucator, regiile trebuie sa-si revizuiasca drastic strategiile de vanzari daca vor sa supravietuiasca concurentei”, a spus Dragusin.
AdSense genereaza dinamic reclame, in functie de continutul paginilor web ale contractantului. Astfel, vizitatorilor website-ului respectiv li se vor afisa reclame pe teme de care sunt interesati, iar in functie de click-uri sau de numarul de afisari, proprietarii site-ului primesc bani de la Google.
„Diferenta dintre Google si regiile actuale provine din faptul ca Google se adreseaza absolut oricarui client ce doreste sa-si faca un produs cunoscut, chiar daca bugetul lunar este undeva la 50-100 de dolari, spre deosebire de regii actuale, pentru care nu esti in target in aceleasi conditii materiale”, este de parere Dragusin.
Previziunile oficialului SoftPedia privind viitorul regiilor de publicitate prezente pe piata romaneasca subliniaza faptul ca „nu vor supravietui decat cei puternici, capabili sa se bata pe conturile mari de publicitate”, acestia nefiind in pericol sa iasa de pe piata, din contra, avand posibilitatea de a creste.
Comparativ cu ceea ce s-a intamplat odata cu aparitia AdSense in diferite tari ale lumii, Dragusin spune ca se asteapta ca si in Romania efectul sa fie similar, adica in anul acesta sa aiba loc „o explozie de site-uri” ce vor incerca sa profite de acest sistem publicitar.
„Sunt convinsa ca majoritatea site-urilor vor implementa si reclamele Google”, a spus oficialul Softpedia, subliniind insa importanta masei de vizitatori a paginilor web fara de care nu va exista un profit considerabil nici in cazul publicitatii AdSense, precum nici alt tip de publicitate online nu poate valorifica audiente scazute.