Cei 58% dintre internauti care au declarat ca nu au facut achizitii online isi motiveaza lipsa de interes prin neincrederea in calitatile produsului achizitionat online si lipsa unui card bancar care sa permita achizitionarea de bunuri online.
Cele mai des achizitionate produse in 2008 au fost cadourile, produsele alimentare livrate la domiciliu sau birou si produsele si serviciile IT. Printre cele mai rare achizitii s-au numarat mobilierul pentru casa si gradina, produsele electronice si electrocasnice si accesoriile pentru automobile.
Doar 15% din cei care au achizitionat produse online prefera sa isi cumpere marcile favorite prin e-commerce. Cele mai mentionate branduri au fost Nike, Adidas si Apple.
Clientii online se remarca si prin faptul ca sunt foarte pretentiosi in ceea ce priveste prezentarea atractiva a calitatii produselor achizitionate, sunt interesati de compararea preturilor la mai multe magazine online si sunt multumiti de faptul ca pot economisi timp, reiese din studiul realizat de eResearch Corp.
Criteriile de achizitie de bunuri si produse de la un anumit magazin online tin de experientele pe care internautul le-a avut personal sau prin cunoscuti cu respectivul site si de design-ul acestuia, care trebuie sa fie cit mai actual si profesionist. La capitolul plusuri se adauga termenul de preluare a ofertei de catre site si termenii de livrare, caracterizati de perioada in care se obtine bunul achizitionat si costul acestuia.
In ceea ce priveste relatia cu site-ul de pe care se face achizitia, cumparatorii online vor sa aiba senzatia ca au de unde sa aleaga, iar caracteristicile produselor trebuie sa fie detaliate si sa aiba posibilitatea de a le compara cu ale altor produse de acelasi gen. Totodata, produsele oferite trebuie sa fie disponibile in stoc, iar imaginea postata pe site sa fie de o calitate care sa permita marirea si sa redea imaginea reala a produselor din oferta.
Studiul „Internet si e-commerce” a fost realizat de catre eResearch Corp la comanda agentiei interactive iLeo. eResearch este o companie specializata in servicii de cercetare desfasurate in mediului online. Studiul a fost efectuat pe 988 de respondenti.