„2011 va fi anul marilor provocari in industria Internetului, iar e-mail-ul ramane baza de comunicare relevanta cu abonatii tai. Provocarea este cum sa-ti intaresti si mai mult relatia cu consumatorii, prin implicarea lor in actiunile tale si prin cresterea angajamentului acestora, iar una dintre metode este sa combini doua canale de impact: e-mail si social media”, a declarat Andrei Georgescu, managing director al companiei specializate in solutii de loializare prin intermediul e-mail-ului White Image-Loyalty Solutions.
„Nu mai este suficient sa adaugi optiunea de share-uire pe Facebook si Twitter, sa adaugi ‘Like’ sau ‘Follow us’ pe Twitter. Esential este cum ii determini pe utilizatori sa faca acea actiune, iar acea actiune va fi facuta doar daca acestia vor considera mesajul suficient de important si avantajos, atat pentru ei, cat si pentru prietenii catre care vor trimite mesajul tau. Trebuie sa le spui ‘de ce sa share-uiasca’ nu doar sa ‘dea share’, a adugat Andrei Georgescu.
La randul sau, Lucian Despoiu, fondatorul si directorul general al agentiei interactive de marketing digital Kondiment, considera ca e-mail-urile care contin optiuni de ‘distribuire’ pe Facebook si Twitter genereaza in general o rata de raspuns mai mare decat e-mail-urile simple.
„Mai mult decat atat, nu trebuie sa ne limitam la a insera, la sfarsitul continutului din e-mail, simple butoane cu link catre platformele sociale, cand sunt atat de multe posibilitati de a integra cele doua instrumente! Sa-ti incurajezi abonatii sa raspunda diverselor intrebari in retelele sociale si sa dezbata anumite subiecte, sa incluzi butoane de ‘like’ in newslettere si oferte promotionale, sa promovezi oferte exclusive pe Facebook si Twitter destinate doar abonatilor la e-mail, sunt doar cateva exemple”, a spus Despoiu.
Marele avantaj al utilizarii retelelor sociale este gradul mare de socializare si impartasire a informatiilor. Mesajele bine construite pot capata caracter viral si pot ajunge la sute sau chiar mii de utilizatori.
„Intre email, Facebook si/sau Twitter si alte sisteme, se pot crea conexiuni care sa produca reactii pozitive din partea targetului, ajungand astfel rezultatele dorite. Integrarea tuturor acestor medii poate produce oportunitati de vanzare pe care nu le avem in mod curent. Acestea sunt generate prin cresterea notorietatii si chiar a reputatiei companiei, a produselor si serviciilor sale, prin automatizarea interactiunii, prin eliminarea rutinei si cresterea creativitatii”, completeaza Bogdan Nedelcov, coordonator de proiect in cadrul companiei Mail Agent, filiala a firmei ActiveSoft specializata in realizarea de campanii de e-mail marketing.