Revista Fortune si compania de consultanta Hay Group au incheiat un parteneriat pentru a realiza topul companiilor americane incluse in Fortune 1.000 si in clasamentul international Fortune Global 500.
Ierarhizarea companiilor s-a facut de catre un panel format din 4.170 de directori de companii si specialisti ai mediului de business.
Apple a primit cel mai mare scor, ocupand primul loc in top pentru al treilea an la rand. Compania a vandut 250 de miliaone de iPoduri, 43 de milioane de iPhone-uri si 32 de milioane de iPod Touches, iar lansarea iPad-ului a fost vazuta drept pionerat care va schimba industria.
Pe locul al doilea s-a clasat gigantul Google, datorita pozitiei de lider de piata, dar si gratie evolutiei pozitive a YouTube.
Retailerul online Amazon, care anul trecut nu s-a aflat nici in primele 50 de companii din clasament, a reusit sa ocupe pozitia a cincea, ca urmare a popularitatii in crestere a dispozitivului Kindle.
Procter & Gamble, Toyota, Goldman Sachs, Wal-Mart si Coca-Cola s-au regasit in topul primelor zece cele mai apreciate companii la nivel global.
Compania UPS a fost recunoascuta, conform aceluiasi raport, ca fiind compania cu cele mai bune rezultate in zona de responsabilitate sociala.
Pe de alta parte, compania Nike a fost perceputa ca avand linia de business cel mai bine amplasata, urmata de McDonald’s si Intel, companii care au cel mai bun potential de extindere la nivel global.