Informatiile rezulta din cel mai recent studiu realizat de compania de email marketing White Image, realizat in perioada ianuarie-decembrie 2009. Studiul a monitorizat peste 114 milioane de email-uri trimise in intervalul acesta. Email-urile au fost integrate in 11.235 de campanii.
Statisticile pe baza studiului arata ca rata medie de deschidere in 2009 a fost de 24,78%, rata de clickthrough (rata de accesari ale link-urilor din interiorul mail-urilor – n.r.) a crescut la 9,84% in 2009.
Comparativ cu anii anteriori, studiul releva o crestere a majoritatii indicatorilor importanti in email marketing: open rate, clickthrough rate, precum si o modificare a comportamentului de citire. Astfel, daca in 2008, lunile cu cele mai slabe rate de deschidere erau cele de vara (iulie si august), in 2009 acestea au inregistrat printre cele mai importante cresteri, cu aproximativ 40% si respectiv 36%, inregistrand rate de deschidere de 26% (in iulie) si 25,48% (in august).
Toate aceste cresteri s-au datorat implicarii marketerilor in realizarea de programe de email marketing bazate pe segmentare si targetare ce au dus la trimiterea de mesaje relevante.
DailyBusiness.ro prezinta cateva dintre cele mai relevante date din studiul realizat de White Image:
– in 2009, cele mai bune rate de clickthrough au fost inregistrate in aprilie (10,45%), iulie (10,35%) si decembrie (10,31%)
– din punct de vedere trimestrial, cel mai bine s-a comportat trimestrul trei, avand rate de deschidere de 25,24% comparativ cu 20,16%, in 2008
– cele mai putine deschideri au fost inregistrate in ianuarie (22%) si octombrie (22,76%)
– cele mai scazute rate de clickthrough au fost tot in ianuarie (8,54%) si octombrie (8,86%)
– joi a fost considerata cea mai slaba zi pentru trimiteri, din punct de vedere al ratei de deschidere – o medie de 16,45%
– in 2009, cele mai eficiente subiecte au fost cele care contineau intre 2-4 si 5-7 cuvinte: 34% rata de deschidere, respectiv 27,62%
– in 2009 au fost trimise peste 200 de campanii cu subiect personalizat, rata de deschidere situandu-se la 53,61%
– din punct de vedere al tipurilor de campanii, e-card-urile si campaniile targetate au inregistrat cele mai mari rate de deschidere: 48,54%, respectiv 42,32%
– in 2009, media citirii articolelor a fost de 1,57, iar frecventa, de 1,11
– domeniile de activitate cu cele mai bune rate de deschidere: bancar (47,50%), comunicare interna (47,24%), fast-food, retail; cele mai slabe rate de deschidere: consultanta (20,75%), training (20,99%), publishing (22,27%)
White Image gestioneaza anual un volum de peste 100 milioane de emailuri. Alti jucatori de pe piata email marketingului sunt Kondiment, Mail Agent sau MRM Conectoo – divizie a grupului de media McCann.