Studiul a fost realizat in iulie 2009, pe un esantion de 2.787 persoane interesate de informatii, potrivit Mediafax.
„Chiar daca Google genereaza trafic pe paginile electronice ale ziarelor, sunt situatii in care ii deturneaza pe utilizatori de la acestea”, a declarat Ken Doctor, specialist in cadrul companiei de consultanta Outsell. El a subliniat ca „44% dintre vizitatorii Google News sunt interesati numai de titluri si nu acceseaza si site-urile ziarelor”.
Potrivit sondajului, 30% dintre respondenti au declarat ca nu folosesc Google pentru a accesa site-uri informative si ca prefera sa utilizeze in acest scop alte portaluri sau sa intre direct pe site-urile de care sunt interesati. De asemenea, 12% dintre cei care au participat la sondaj au declarat ca folosesc Google pentru a accesa site-uri informative, pentru ca, ulterior, sa caute alte informatii pe site-urile respective.
Pe de alta parte, 14% dintre respondenti au declarat ca utilizeaza platforma Google pentru a fi redirectionati spre alte site-uri, dar ca se intorc pe Google News pentru a cauta alte articole.
Totodata, sondajul indica faptul ca 57% dintre cei care au participat la sondaj folosesc in principal mediile digitale pentru a se informa. Dintre acestia, 31% folosesc agregatoare precum Google News, Yahoo!, MSN sau AOL, 30% urmaresc programe TV, in timp ce 8% acceseaza direct site-urile diferitelor medii, 18% acceseaza alte tipuri de platforme, iar 7% se informeaza de la radio.