Astfel, 64,6% dintre cele 588 de persoane utilizatoare de Internet chestionate au declarat ca au auzit prima oara si urmaresc date despre evolutia crizei economice la televizor, 18,3% au ca sursa Internetul in timp ce doar 5,6% folosesc presa scrisa pentru informare.
Profilul demografic al celor care utilizeaza Internetul ca sursa de informare in domeniul economico-financiar este format 64% din barbati si 46% femei. 76% au virste cuprinse intre 18 si 39 de ani.
In opinia internautilor chestionati, criza se combate cu ajutorul reducerii cheltuielilor de catre cetateanul angajat, si cu taierea bonusurilor sau a primelor de catre angajatori. Printre primele cheltuieli care vor fi sistate sunt cele destinate imbunatatirii conditiilor de locuit si cele pentru achizitionarea aparaturii electronice si electrocasnice, rezulta din sondajul efectuat in lunile ianuarie si februarie.
70% dintre internauti se simt afectati negativ de criza, in timp ce 56% cred ca efectele acesteia se vor face simtite si la locul de munca. Mentinerea pozitiei in compania in care lucreaza va depinde in mare masura de relatiile angajatului si de experienta de care dispune acesta. Perceptia asupra crizei este diferita in functie de gradul de indatorare a celor care au raspuns. Cei care au credite ipotecare sau autovehicule in leasing s-au declarat mai pesimisti decat posesorii de credite personale.
Criza va avea o durata de cel putin un an de zile, considera 75% din cei care au raspuns la chestionarul eResearch, iar sursa acesteia se gaseste in problemele economice ale tarilor occidentale. De asemenea, internautii se asteapta ca efectele crizei sa se manifeste similar in toate tarile din regiunea central-est europeana.
Culegerea datelor s-a facut prin intermediul chestionarelor online, in perioada ianuarie – februarie 2009. Esantionul final a fost ponderat plecind de la profilul internautului roman, furnizat de BRAT, respondentii avind virste cuprinse intre 18 si 64 de ani, iar numarul celor care au participat a fost de 588 de persoane.