- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
New Media

Studiu: Majoritatea internautilor romani petrec online peste 3 ore zilnic

18 Mar, 13:57 • Redactia DailyBusiness
91% dintre utilizatorii de Internet din Romania intra online cel putin o data pe zi, in timp ce 71% navigheaza mai mult de trei ore, conform unui studiu realizat de eResearch pentru agentia interactiva iLeo.
Studiu: Majoritatea internautilor romani petrec online peste 3 ore zilnic

Jumatate dintre respondenti au declarat ca au inceput sa utilizeze Internetul in perioada 2000-2004.

In orasele cu peste 200.000 de locuitori, majoritatea celor care acceseaza Internetul sunt barbati cu varste cuprinse intre 40 si 49 de ani, persoane cu studii superioare. In orasele din Romania cu populatie sub 200.000 de locuitori, internautii sunt mai mult femei, conform studiului realizat de iLeo.

Locul favorit de accesare al internetului este acasa, majoritatea internautilor romani optand pentru aceeasta solutie, in proportie de peste 75%. Accesarea Internetului de la birou este la concurenta cu folosirea telefonului mobil in navigarea online, cu aproape 25% din alegerile internautilor. Accesul din zonele cu Internet wireless ajunge aproape de 20% din totalul accesarilor, in timp ce Internet cafe-urile se pozitioneaza la aproximativ 5%.

Accesarea Internetului este motivata de potentialul informativ al acestuia, usurinta cu care se pot gasi informatiile si utilizarea facila (peste 85% din mentionarile internautilor). Tot la cote ridicate in aprecierile internautilor se afla si capacitatea de a socializa si comunica online, acestia mentionind printre preferinte interactiunea cu prietenii si Internetul ca sursa de divertisment in proportie de peste 75%.

Increderea in informatiile gasite online nu depaseste insa 50%.

52% dintre internauti au declarat ca acceseaza Internetul preponderent dupa ora 18 in timp ce 34% mentioneaza intervalul orar 10-18.

Numarul estimat de internauti romani este de 7-9 milioane.

Studiul „Internetul si comportamentul utilizatorului roman” a fost realizat de catre eResearch Corp la comanda agentiei interactive iLeo. E

Recrutarea panelului si culegerea datelor s-a facut online la inceputul lunii martie si realizarea studiului a durat sapte zile de la prima recrutare pana la elaborarea raportului final. Studiul a fost efectuat pe 988 de respondenti, cu varste de peste 16 ani. iLeo este o companie de marketing interactiv, parte a grupului Leo Burnett.

Mai multe detalii despre studiu, in aceasta prezentare PowerPoint

Urmărește Daily Business pe Google News