Studiul a fost realizat in iunie 2009, in 16 tari europene. La acesta au participat peste 32.000 de respondenti cu varste de peste 15 ani.
30% dintre internautii romani petrec in medie peste 4 ore online pe zi, in timp ce doar 17% dintre utilizatorii din Europa stau atat de mult conectati la Internet. 14% dintre romani stau intre 3 si 4 ore conectati, fata de media de 11% la nivelul altor tari europene.
90% dintre utilizatorii din Romania au Internet broadband in case, media europeana fiind mai mica, de 88%. Doar 2% dintre respondentii din Romania au spus ca nu au Internet in locuinte.
Conexiunea broadband fixa pare a multumi pe multi dintre utilizatorii autohtoni, intrucat Romania se afla printre ultimele tari din Europa in ceea ce priveste numarul celor ce au wireless in case. Doar 20% dintre respondenti au Internet wireless in locuinte, fata de media europeana de 49%.
Activitatea preferata a romanilor pe Internet este cautatul de informatii diverse (96% dintre respondentii romani) cititul stirilor (83% fata de 79% media celorlalte tari participante la studiu) dar si chat-ul pe servicii de mesagerie instant sau retele sociale (55% in Romania fata de 43% in restul Europei).
O statistica care nu surprinde arata ca una dintre activitatile preferate ale romanilor (40% dintre respondenti) este copierea de muzica gratuita de pe Internet. Doar 9% dintre romani au spus ca platesc pentru muzica. 50% dintre internautii romani se uita pe Internet la videoclipuri, filme sau seriale, iar 47% asculta radio online.
Romanii sunt mai conectati la forumuri decat restul europenilor. Astfel, 54% dintre internautii autohtoni citesc mesaje pe forumuri, fata de doar 41% la nivelul altor tari ale Europei. 33% dintre cei ce acceseaza Internetul din Romania posteaza de asemenea mesaje pe forumuri, fata de doar 23%, media celorlalti internauti.
49% dintre respondentii romani sunt inscrisi pe cel putin o retea sociala, in timp ce doar 12% au un site sau blog propriu.
Romanii considera ca doua caracteristici de baza ale publicitatii online ar trebui sa fie creativitatea (52%) si umorul (36%).
In Romania numarul de oameni ce au smartphone-uri este mai scazut decat media europeana. Daca in tara 11% dintre respondenti au declarat ca au astfel de terminale, media la nivelul Europei este de 14%.