Pe langa neincrederea sporita a clientilor in fata companiilor ce permit scurgerea de date confidentiale, care se traduce in pierdere de venituri, companiile trebuie sa suporte si costurile aferente detectarii breselor de securitate si anuntarea clientilor afectati. Astfel, cele 47 de companii chestionate in studiul realizat de Ponemon Institute, au declarat ca in medie totalul costurilor/incident (care implica in majoritatea cazurilor un numar mare de inregistrari – n.r.) s-a ridicat anul trecut la 6,6 mil. $.
In 2008, in SUA au fost raportate 646 brese de securitate, in crestere de la 446 cu un an in urma, conform Identity Theft Resource Center. Mai mult de jumatate dintre companiile afectate au fost banci sau alte institutii financiare, in crestere cu 7% fata de anul trecut, a scris Forbes.
Conform studiului Ponemon, scurgerile de date din cadrul bancilor si institutiilor financiare au efecte mai costisitoare decat media. In medie, 3,5% dintre clientii unei anumite firme non-financiare pot parasi acea companie in cazul in care isi pierd increderea in sistemele ei de securitate, in timp ce in cazul bancilor, procentul clientilor pierduti creste pana la 5,5%.
„Business-urile in care securitatea informatiilor este de baza – bancile sau industria sanatatii – trebuie sa fie foarte atente pentru a preveni scurgerile de date. Ele sunt pe un ‘piedestal inalt’ si de aceea cad de la inaltime daca raporteaza brese in securitate”, a declarat Larry Ponemon, fondator al Ponemon Institute.