Raspunsul scurt ar fi „nu”. Facebook nu va taxa niciodata continutul de baza al Facebook. „Nu avem absolut niciun plan sa facem acest lucru”, a spus Larry Yu, purtator de cuvant al retelei sociale. „Anul trecut am urmarit cu interes zvonuri similare cum ca ar urma sa taxam fiecare membru cu 1,99$/luna pentru a accesa reteaua sociala. Mai nou, auzim ca aceasta suma a crescut la 14,99$. Ma intreb ce suma se va auzi, la nivel de zvonuri, in 2011”.
Managementul Facebook spune ca motivul pentru care nu vor schimba politica actuala si nu vor introduce plata pentru accesul la retea sociala este faptul ca ar pune ziduri intre misiunea companiei de a face lumea mai deschisa si mai conectata.
Trecand insa peste afirmatiile idealistice, Facebook are motive mult mai pragmatice pentru care nu vrea sa taxeze pentru serviciile de baza. De ce? Deoarece Facebook face bani atragand o audienta din ce in ce mai mare si apoi indicand acest trafic catre advertiseri. Este un business care functioneaza si care a adus retelei sociale venituri de aproape 1 mld. $ in 2009, analisti estimand ca in 2010 aceasta suma se va dubla pana la 2 mld. $.
Daca Facebook ar incepe sa taxeze membrii, traficul ar scadea simtitor si veniturile se vor reduce si ele.
Facebook ar putea insa impune taxe pentru servicii adiacente, precum cadouri virtuale pentru prieteni sau pentru a accesa jocuri precum Farmville. Acest lucru nu a fost dezmintit de oficialii Facebook, care au subliniat doar ca nu vor taxa niciodata serviciul de baza.